tisdag 30 september 2008

Gaddad

Igår var Nicklas, Eira och jag i Jönköping på lite olika bestyr. Först var det teammöte på rehab och de tyckte Niko hade återhämtat sig såpass bra att de skrev ut honom. Dessutom är han fr.o.m. imorgon sjukskriven bara på halvtid. Mycket bra! Nu ska han jobba så fram till nyår, och sedan blir det ökning. Det ska nog gå bra.
Sedan blev det lite shopping på A6. Köpte inte så jättemycket, men ett par vinterkängor till Vilme blev det iallafall. Hittade ett par McKinley på InterSport, som verkade superbra, men inte alltför dyra.
Efter shoppingen skulle då pappan tatuera sig. Det gick snabbt och ganska smärtfrittt..:) Ungefär som mina förlossningar..haha! Det måste ju vara lika lixom... Ska jag ha ont, så ska fasen han ocå ha det!! :D


Här kan ni se resultatet. Alltså är det Eiratatueringen som är ny. Vilmetatueringen har suttit där sedan Vilmos var bebis.
Jag tycker det är jättefint, och pappan är nöjd! :)
Lite svårt att se på bilden, men tatueringarna sitter alltså på insidan av underarmarna. Han håller dessutom armarna lite "ojämt", så de sitter alltså symmetriskt i verkligheten.

Nu ska jag baka med min kära son. Han är hemma idag eftersom vi fick byta dag på dagis (pga. mötet på sjukhuset) den här veckan. På förmiddagen har vi varit på öppna förskolan, vårt nya nöje:)

See you!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga tattoos :-)
Ungefär såna som min käre sambo säger att han ska göra..men det har inte blivit av än!
Han är nog rädd för smärtan tror jag, fegis!

Anonym sa...

Snyggt! Min make har faktiskt funderat på nåt liknande. Ska visa honom så kanske han blir inspirerad.:-) Fast han har ju 3 barn men bara 2 armar så han får nog tatuera sig nån annanstans. :-) Plus att jag måste försöka få tag på en tatuerare som kan göra proceduren segdragen och ytterst smärtsam, speciellt på slutet, ifall det ska bli rättvist ur smärtsynvinkel. Hehe.

P.S. Vad kostar det att tatuera sig?

elin sa...

sanna...- Den här sista kostade 1200:-. Dyrt! Vilmetatoon kostade 550:- om jag inte minns fel. Den första gjordes på ett ställe där de tog betalt per påbörjad kvart. Eftersom mönstret inte är så invecklat tog det inte alls lång tid. På det stället vi var på i måndags tog hon nog betalt för "storleken" eller nåt... Mycket dyrt! Med tanke på att det hela gick på en halvtimme allt som allt, så måste jag säga att hon hade en jädra bra timlön!

Ab imo pectore sa...

Hejsan!!! Vilka snygga tattoos!!!! Thomas vill ju också göra sån med lillemans namn, skulle ha gjort i höstas, men inte blivit av! Kostar ju en del som sagt!! Väldigt snyggt att ha dem på insidan armarna! Thomas ska ha sin bak på ryggen på samma sida som hjärtat är tror jag. Jag ska visst göra texten, tycker han. Blir nog bra!!

Allt bra med er annars? Nu äntligen har vi ite lugn här i stugan, det har varit en del bröllop denna sommar(bjudan på 8 st men gått på 5 st), så var det ju möhippor och svensexor att vara med på också! Phu! Men, väldigt kul förstås! Allra bäst var ju Daniel och Beas- de var sååå fina, som du ju såg!:-)

Här idag kommer hela Stanessonsfamiljen på besök i em, så ska fixa lite medans papap Thomas är och spelar sista fotbollsmatchen! Hälsa fina familjen!
Ha det bra! Ta hand om er!Kram