lördag 13 september 2008

Lördag

Idag är det lördag och jag tänkte att eftersom jag kom igång med bloggandet igår, så kan jag ju lika gärna fortsätta idag... :)

Vilmes feber är i stort sett borta idag. Han kanske har liiite högre temp, men han leker iallafall som vanligt. Ligger inte i soffan och mår dåligt som igår. Skönt!
Pappan och Vilme går nog ner till fotbollen i eftermiddag (om inte feberstatusen ändras såklart). Eira och jag stannar väl till där på vägen hem från bröllopet med kan jag tro.
Vårt helgnöje... Fotboll! Tänk, det hade jag ALDRIG kunnat tro. Jag som HATAR sport!

Fast jag ska erkänna att jag inte går dit för fotbollens skull. Många av våra vänner brukar komma dit, och barnen leker så bra i lekparken. När Frinnet gör mål (ovanligt dock) så inser jag inte det förräns man hör jublet..:) Så insatt är jag med andra ord!
(Dock är jag medlem i styrelsen och det är faktiskt ganska kul. Eller trevligt är kanske ett bättre ord!)

Nu ska vi snart ha picknick nere i källaren. Hade en plan om att gå till skogen och grilla korv idag, men vi avvaktar pga. Vilmes sjukdom. Men man får väl göra det bästa av situatioen.. Vilme blev dock lite ledsen över att vi inte kunde grilla i källaren... Stackaren!


Konstnären i full aktion. Inte lika sjuk idag... och såklart måste man ha sncks om man är en riktig konstnär.

..och lillsnörpan bara sover och sover... drygt två timmar är det hittills. Vi klagar inte!


I den snygga 5 myror klänningen med tillhörande tights. Syns inte så bra dock, men jag kanske lägger in en bättre bild sen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vem gifter sig???

Anonym sa...

Söööta barn...:-) Gosigt värre ser det ut när lillan sover, och den där klänningen är superfin, har sett den i affären...Eventuellt "måste" jag köpa den till Leah men i så fall får hon vara med och bestämma själv för hon har bestämd smak den damen...:-)
Vänta bara tills Eira blir lite äldre - killar är enligt min erfarenhet mkt mer lättstyrda vad gäller val av kläder.