lördag 27 september 2008

Skogen och grötpremiär

Ja, vi har ju ingen bil som sagt, så då får man hitta på saker i närheten istället. Man kanske skulle testa att vara utan bil oftare, för man känner ju sig lite "duktig och pedagogisk" av att gå ut i skogen..:) Fast iofs så vill jag inte vara utan bil..., men man kanske skulle bli bättre på skogsbesök ändå... Det är ju en av fördelarna att bo som vi gör.. att vi har skogen "inpå knuten".
Idag blev det grillning med kompisar. Jättetrevligt! Vilme tyckte det var roligt och åt tre korvar (varav bara två var grillade, men ändå).
Efter grillningen gick jag, Nicklas, barnen, Ulrika och Hilma en omväg. Så fick man lite motion oxå!


Skogsmulle...


Pappan fixar elden


Eiras vanliga sysselsättning när vi är ute. Idag sov hon från att vi gick ut 10.15 tills vi kom hem ca 13.30... frisk luft gör under för sömnen! :)


Korvkillen

Sen hade vi premiär här i huset! Eira har smakat gröt... och det var GOTT! (Kan dessutom meddela att Vilme fortfarande tycker om barngröt.. Han smakade, och åt bra mycket mer än Eira idag!)
Eira är 4 månader på onsdag, så vi tjuvstartade lite. Jag vet att man egentligen ska vänta till 6 månader, men vi gjorde såhär med Vilme och han ÄLSKADE mat och gröt när han var liten. Så varför ändra på ett vinnande koncept..?


Första skeden in i munnen... "Vad sjutton är det där pappa?" Efter första "koncistenschocken" så gillade hon det skarpt. Hon gapade som en fågelunge och skulle nog ha kunnat trycka i sig en hel portion.

Nu ska jag lägga Vilme och sen blir det soffläge resten av kvällen. Ska se en film och poppa en stoooor kastrull med popcorn!

Tack och hej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å härligt med gröt! Nu är nog bumbon framme i stan förresten, du kan ju gå och hämta den du som inte har nån bil *hoho*
jackan passar fint ser jag!

Anonym sa...

Vofför bidde det kväller?
Klart Eira sover gott när hon gnuggat ner mössan ner till näsan ;)

Hoppas allt är bra med er, trots bilbristen.

Anonym sa...

Vilken härlig utflykt!

Och gott med gröt och popcorn. Menar du att du poppar så där gammaldags och hederligt med kastrull och grejer? Här har vi kört micropop i säkert 15 år nu...Fast "riktiga" vore rätt gott känner jag nu! :)

elin sa...

sanna..- Ja, jag poppar altid popcorn i kastrull. Tykcre det är mycket goooodare! Dessutom är det ju inte alls bökigt. Jag har världens bästa popcorn trick! :)