söndag 21 september 2008

En helg till...

...har nu gått i rasande fart! Helt otroligt vad tiden går fort egentligen... Snart redan första oktober. Alltså är Eira snart 4 månader, och snart är det 8 hela månader sedan jag satt och vakade på NIVA. Sjukt vad fort det går!

Äsch, onödigt utlägg! Helgen har iallafall gått fort som bara den. Vi har tillbringat den i Karlskrona hos allra käraste syster med familj. Trevligt som alltid!
Vi har gått en sväng på stan och sedan har vi bara umgåtts och ätit mat typ. Nice!

Vad gäller sjukdomarna så är det lugnt nu. Eira behövde aldrig sin antibiotika och är ni pigg som en mört. När hon var sjuk sov hon dåligt, och ville äta på natten, men nu är hon tillbaka till sina gamla takter igen. Två nätter i rad nu har hon sovit nonstop 12 timmar i egen säng (eller rättare sagt vagn eftersom vi var borta..)

Hinner inte skriva nu egentligen för jag har typ 4 liter trattkantareller att rensa och förvälla. Nicklas brorson var just här och ville "dumpa av" lite... :) Tack för det!

Återkommer imorgon eftermiddag. På förmiddagen ska vi nämligen prova på öppna förskolan. Hoppas det är trevligt och att Vilme tycker det är kul. De dagar han är ledig från dagis är pest annars, för han vill så gärna leka med någon heeeela tiden!


Bild på de två kusintjerna. Tyvärr är inte Eira med på noterna direkt... Men jag tyckte att Meja blev så bra, så jag ville sätta ut det ändå... Eira kan ju lixom inte alltid vara snygg! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan vi byta bebis några dagar tror du, så jag får komma ikapp med sömnen lite? Det du beskriver låter som en avlägsen dröm för mig. 12 timmar!? Vide käkar typ en gång i kvarten och bajsar lika ofta så jag börjar känna mig mör. Fattar inte vad det är med ungen!

Lycka till med kantarellrensandet, det är ju så tråkigt så man dör lite grann för varje svamp men det är ju gott att ha i frysen.

Kram!

p.s. tack för sjalknytartipset, jag har prövat som du skrev och det funkade bättre!