tisdag 16 september 2008

Eiras sjukrapport

Damen behagade vakna mitt i brödbaket, och sen har det varit kinkigt... När Nicklas kom hem från jobbet vaknade hon (igen..) och var alldeles ifrån sig. Ville inte äta och ingenting var bra. Ingen feber dock. Tryckte henne lite på örat och där fanns förklaringen. Jääääätteledsen liten tjej blev det. Ringde till vårdcentralen och fick en tid till eftermiddagen. Eira skek mer eller mindre hela eftermiddagen och jag tyckte så himla synd om henne. Alvedon hjälpte liiiite, men det blev inte bra.
På vc tittade läkaren i öronen, och visst hade hon öroninflammation. Lilla gumman!
Vilme hade ocå massor med öroninflammationer fram tills han var ca. 1,5. Hoppas inte att Eira följer i hans fotspår.

Han skrev iallafall ut ett recept på antibiotika, men tyckte vi skulle avvakta tills imorgon och se om det släppte av sig själv först. Vis av tidigare erfarenheter med Vilme så hämtade jag ut penecillinen ändå på en gång. Men vi väntar och ser hur det är imorgon innan hon får någon dos. Om det inte behövs någon så har jag slängt ut 116 spänn i onödan....

Ikväll innan hon gick och lade sig så var hon helt plötsligt glad som en lärka. Man kan ju hoppas att det onda har släppt, men jag vet inte jag... Morgondagen får utvisa saken!


Mycket glad, nybadad liten donna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, stackars lilla tjejen.. öroninflammation är ingen höjdare. Storebror i huset hade en del av det när han var mindre - det värkte till och med hål en gång. :(
Hoppas verkligen hon bättrar på sig, och att det inte blir en återkommande åkomma.

Anonym sa...

Stackars lilla Eira!! Hoppas att hon blir bra snabbt igen... Här har vi ju fått spruta mot öroninfl. så jag hoppas vi slipper det. Men han hostar som en besatt & sover dåligt på nätterna istället...

Anonym sa...

Nä men usch då, öroninflammation kan inte vara kul! Stackars lilla Eira!
Våra barn har faktiskt aldrig haft ÖI men min systers barn har det typ jämt...Jobbigt!
Hoppas lillfian kryar på sig snart.