måndag 8 september 2008

Dop

Den 30/8 döptes vår lilla skrutta! De korten som finns är otroligt dåliga, men så går det väl när man anlitar sin mor som fotograf!! Hahahaha!



Tycker att den här bilden är rätt kul. Jag och prällen er överseriösa ut medan man kan undra vad pappan och gudfaren håller på med..:) (Ja, de är enäggstvillingar)
Vilme ville såklart inte vara med framme i kyrkan utan satt i morfars knä nästan hela tiden...



Här har vi hela dopsällskapet. Underbar bild va? Gadfar Mikael, en arg Vilme, pappan, nydöpta Eira Vanja Linnea och mamman.

Eira har fått sina namn av farmor Vanja och gammelfarmor Linnea (mina farmor). Tyvärr lever ingan av dem längre.

Tack till er som var med och tack för alla presenter som Eira fick!

6 kommentarer:

Busmamman sa...

Ååå vad kul att se er :)
Nu vet jag vilka jag ska hålla utkik efter på A6 ;)
Var bor ni då??

Anonym sa...

Ja man kan ju undra, om det är tryggarekan eller trosbekännelsen som är så roligt?

elin sa...

busmamman... Vi bor utanför Aneby. Har ca 5 mil till jkpg så vi är på A6 rätt ofta!! :)

lina... Jag tror att det är trygga räkan! Eira ser inte så himla arg ut än..

Anonym sa...

Vilme verkar ju tycka att dop är skitkul...

Anonym sa...

Hej, surfade in via familjeliv :-)
Jag heter guldkorn där, egentligen heter jag Lisa och jag bor i Aneby.
Kul blogg!
Jag blev så väldigt nyfiken när jag såg dopbilden..vilken kyrka är det och vad heter prästen?? Hon är nämligen misstänkt lik min pojkes doppräst och han är döpt utanför Linköping.
Ha det gött,
hälsningar lisa

Anonym sa...

Ja men visst är det hon!
Vad kul :-) Jag tyckte hon var jättebra. Sådär som vem som helst och inte så gammaldags "prästig".
Ja kolla in min blogg du så får du se om du vet vem jag är! Kanske inte så troligt, jag är ju ingen riktig Aneby-bo..haha.
Vart bor ni någonstans då?
Ha en fortsatt trevlig kväll.. :-)