onsdag 24 september 2008

J***A bil!!!!

Alltså jag blir GALEN på våran bil... Nu är den paj IGEN! Skiiiitbil!!! Tycker att det är grymt förj***ligt att den ska paja igen när vi BARA har lagt ut ca. 10000 på den i sommar... SUCK!

Iofs har vi inte haft några som helst problem med den innan i 3 år, så det är väl kanske inte så konstigt om det kommer nu... Den har gått en bit, och har några år på nacken, så nån gång måste det ju komma. Hur som helst så trodde verkstan att det kunde vara turbon den här gången, och det är väl ingen superbillig historia direkt. SKIT!
Så nästa vecka ska den lämnas i i tre dagar och vi ska ha en lånebil. Det blir ju lagom spännande.

Jag är annars inne på att byta ut skiten nu. Våran bil är BRA, trots att den pajar hela tiden (en saab 9-5 kombi), men vi kollade lite på nätet igår för skojs skull om vi kunde hitta nåt annat. Hittade MASSOR som låg i en OK prisklass för bilar som bara var något/några år gamla. Dessutom hade de inte gått alls långt... Fastnade för en Renault Megane från 06 t.ex.
Det kanske är lika bra att sälja vår nuvarande så länge man kan få något för den... Om några år har väl värdet sjunkit ännu mer, så det kanske är dags att passa på.
Vi håller dessutom på att byta bank, och fick mycket bättre villkor på den nya, så vi kan amortera mycket mer på billånet oxå... Så det inte tar en hel evighet att betala av...
Jag är helt inne på att det måste vara bättre att byta nu, än att byta om två år när den har gått 5000 mil till... Ska bara övertala min bångstyriga sambo.
Just nu är jag så himla trött på vår bil att jag skulle uppkatta väääääldigt mycket att ha en bil som är fräsch, och som inte går sönder....

Tråkinlägg, jag vet! Men jag är så irriterad nu!!

Annars har dagen varit trevlig! Fikat hos Camilla var kul, och sen gick vi en kort sväng på stan. Alltid kul att prata något annat än bebisspråket..(fast bebisspråket är iofs bättre än "prata med hemskt arg tre-åring språket")

Nu ska jag leta bilar! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch för krånglande bilar! Finns inte mycket som är mer irriterande. Och dyrt! Hoppas ni inte får en alltför fet räkning.

Vi ska också byta bil, sen då Vide byter från babyskyddet till bilbarnstol. Då ryms vi inte in i vår v70 längre! Det är trångt nu också, en vuxen får klämma in sig i mitten bak...

Får man fråga vilken bank ni bytt till? Och från vilken bank? Har haft funderingar på att byta till ica-banken här, men ännu har vi inte kommit till skott...

Anonym sa...

Vad sk*t-trist med bilen.. hoppas det inte svider för hårt i plånboken. Det är aldrig roligt att lägga pengar på sånt!

Vi bytte bil när Nora skulle komma, eftersom vi inte längre får plats i en vanlig 5-sitsig bil.. Varannan vecka är vi ju 6 personer i denna familj, så vi hade liksom inget val.
Nu har vi en stooooor bil, så vi skulle kunna skaffa en unge till bara för det.. men jag tror det räcker nu.. :)

Anonym sa...

utmanad