lördag 27 september 2008

Morgonstund har guld i mun...

Det tycker iallafall mina gosingar, och då är det bara att gilla läget. Vilme vaknade ca 05.30 idag, men sen låg han i vår säng i en timme innan han gick upp. Vet inte om han sov något mera... Eira vaknade 06.45 och var HUNGRIG, så då var det bara att gå upp. Idag var det min tur... Igår fick jag sova och pappan gick upp.
Btw, så var det oxå pappans uppgift att klä på barnen då. Jag höll på att smälla av när jag vaknade. Han hade nämligen tagit på Eira ett par strumpbyxor och en bakochframvänd body med puffärmar (hon brukar ha den att sova i ibland, jag hatar puffärmar). Snyggt som bara den! Eftersom jag är rätt petig med barnens kläder så åkte kläderna av vid nästa blöjbyte, och döm om min förvåning när jag upptäckte att han även har tagit på henne vanliga strumpor... Under strumpbyxorna! haha! Man kan ju undra vad han tänkte på... Ok, om han inte har samma matchningsintresse som jag, det är helt förståeligt, men liiiiite kanske man kan tänka till. Är det så svårt?
Vilme däremot hade bruna velourbyxor och gul/brun randig tröja. Helt godkänt!



Oj vad dagen blev lång och vad mycket vi kommer att hinna med.. Vad vet jag inte bara! :)
Troligtvis ska vi in till mina föräldrar och hälsa på, men det är under förutsättning att någon kan hämta oss... (bilen ni vet...) Annars skulle de ju kunna komma hit iofs, men Nicklas behöver låna skrivaren, så det blir lite bök. Han ska nämligen tatuera sig imorgon, så han måste skriva ut en sak.
Hoppas ni får en trevlig dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande!
Vad blir det för tatuering??

elin sa...

malin-... Du får hålla dig tills imorgon! Då visar jag en bild... Lovar!! :)

Anonym sa...

Haha, pappan i vårt hus vågar knappt ta på våra barn kläder längre av rädsla för att göra "fel"...det där med att matcha rätt är inte heller hans starka sida. :-) Men vänta du bara tills Eira vill börja välja kläder själv... blir hon som vår Leah (och flera andra småtjejer jag känner) så får du glömma allt vad färgmatchning heter...och försöka blunda för sånt som t.ex. kombinationen strumpbyxor - shorts. Assnyggt! Eller så inte...

Hoppas ni får en skön söndag!

Anonym sa...

Vad hände med bilden då??? ;)