måndag 15 september 2008

Update

Ni undrar säkert hur dagens bråk slutade, så här får ni en update.
Ca. 11.30 bröt Vilme ihop (för något helt annat såklart...kommer inte ens ihåg vad det handlade om) Satt och mös lite i mitt knä och sen kom han på att han ville se en film. "ok, men då får du städa först" sa jag, och då hände det! Ungen städade..:) Efter ett tag bad han snällt om hjälp och då kunde jag hjälpa honom med de sista bitarna.
Tyvärr var klockan för mycket för skogspromenad, men han såg på film en stund tills pappan kom hem och vi åt lunch.

På eftermiddagen var Eira och jag och fikade med Camilla och hennes Leo. Trevligt som alltid! Åkte sedan hem, och då brakade helvetet lös igen... Fast den här ggn var det Eira som var arg. vet inte vad det verodde på, men hon vääägrade äta och inget var bra. Nu sover hon iallafall. Vaknade till förut och då åt hon, så jag vet inte vad som störde henne förut. Det är så himla jobbigt när Eira är ledsen. Det händer inte så ofta, så när det väl händer är man helt oförberedd. Huset blir kaos. Pappan blir irriterad för att Eira skriker, mamman blir arg på pappan för att hon tycker att han gör fel, pappan blir arg på mamman för att han tycker att hon lägger sig i (vilket jag iofs kan förstå om det är han som tröstar, men jag tycker att det är såååå svårt att låta bli att ge "goda råd") och Vilme blir ledsen och gråter för att Eira är ledsen och stämningen är i botten... *suck*

Vilme och pappan hade spelat nintendo wii (Vilme älskar att bowla) och sedan var de i lekparken. Men sen bröt Vilme ihop när det kom andra barn dit, så då gick de hem. Himla tjurunge!

Vet inte vad mina barn tjurar för idag. De är visserligen förkylda båda två, så det kan ju ha med det att göra... Jag vet inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för sådana dagar, och jag kan ju inte trösta dig med att det blir bättre när de blir äldre. Inte förrän de är sådär än 20 och har flyttat hemifrån ;)

Mina kan vara riktiga små monster och bara bråka, med mig och med varandra, men sen i nästa stund kan Noah ge Wilda en puss när hon somnat vid nattningen och vi tassar ut...

Anonym sa...

Ja, vissa dagar är bara helt kaotiska.. det är samma sak här. Och ungar blir man aldrig klok på, ena sekunden är allt frid och fröjd och i nästa sekund har hela himlen ramlat ner i huvudet på dom.

Men dom är väl för underbara ändå.. för det mesta! ;-)