fredag 12 september 2008

Förskräckligt!

Det är rent ut sagt förskräckligt vad DÅLIG jag är på att uppdatera här... Har lixom ingen lust och inget intressant att skriva om. Jag har en liten teori om varför jag känner såhär, och det är avsaknaden av kommentarer!!! Skärpning på er! :) Det är ju lixom inget kul att skriva om man inte vet om det blir läst öht. Men jag VET, jag är urkass på att kommentera själv... Man bara tänker inte på det, utan klickar sig bara vidare. Men om jag LOVAR att kommentera mera., kan inte ni göra det oxå då?? :)

Ok, nog om det!

Veckan har vart seg. Som vanligt! Fast jag tycker att det är ganska skönt. Eira och jag softar och umgås med kompisar. Vilme är på dagis och pappan jobbar(!!).
Veckorna går sååå himla fort! helt sjukt att min lilla Eira plutta är 3 och en halv månad redan. Stora damen ju!
helst skulle jag vilja stanna tiden lite nu. Hon är så himla go, och jag vill inte att det ska gå för fort. Snart är hon ju värsta trotsungen. Hon ska ju vara min lilla bebis för alltid. Man kan ju aldrig veta om det blir några fler.... och OM det nu blir det så är det inte inom de närmsta åren.
Men, men... tiden går ju och det kan man ju inte göra något åt tyvärr!


Lillskruttan ca. 1 vecka gammal.


ca. 1,5 månad gammal.

..och nu är hon redan 3 månader. SJUKT! Hon är väldigt stark i nacken och ryggen, så hoppgungan är redan kul. När det blir jobbigt säger hon ifrån med bestämd röst! :)




Kollar på fotboll med pappsen.

Är hon inte fin så säg? Vår mysiga lilla Eira!!

Nu är det redan helg igen. Såklart så passade Vilme på att bli sjuk idag, så helgen lär väl spenderas inom hemmets väggar... men han KAN ju bli frisk, det vet man ju aldrig. han fick feber idag mitt på dagen, men nu när jag var inne och kände på honom kändes han inte så varm... Hoppas hoppas. I vilket fall som helst så ska Eira och jag på en liten tur imorgon. Min kusin ska nämligen gifta sig. Tyvärr ska de inte ha en stor fest, utan bara för familjen, men till kyrkan kan man ju gå iallafall.
på söndag ska vi förhoppningsvis (beror ju på Vilme då..) fira min mamma som fyller år i veckan...

Nu fick ni en liten uppdatering iallafall.

Kom ihåg dagens motto! Kommentera mera!!! :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen tvekan om vem som är lik vem av dina barn. Vilme är ju helt klart du och Eira är ju helt klart Niklas, av döma av korten alltså, har ju inte sett dem IRL.
Kram

Anonym sa...

Hälsa kusinen från oss också...
Tur att han blev sjuk den här helgen ändå, och inte nästa för då ska vi ju ha ett meeting ju!

Emma sa...

Hejsan!
Du vet nog inte vem jag är men jag känner/kände Nicklas en gång för 100 årsen typ.
Tycker det är jätte roligt att läsa om hans familj, verkar som han har världen bästa.
Ja, Eira är verkligen lik Nicklas, Dig har ja inte sett så jag vet inte vem Vilme är lik.
fortsätt blogga:)
ha de gott

Anonym sa...

Ja hon är supersöt, tjejen med det fina namnet!:-)
Håller med dej om att det är kul om folk lämnar kommentarer i bloggen, inget kul att "ropa ut i tystnaden"...
ska bättra mig jag också!