måndag 22 september 2008

Dagen i bilder

Idag började dagen 7.10 när pappans klocka ringde. Härligt med "sovmorgon".


kl. 8 Vilme äter frukost framför barnkanalen. Egentligen vill jag inte att han äter framför TV'n, men av någon konstig anledning äter han ordentligt bara då... Så för att han ska orka med dagen så blir det såhär...


kl. 9. Vi sitter i bilen påväg till Öppna Förskolan... Behöver jag tillägga att Eira somnade under resan?


kl. 10. Vilme leker koncentrerat på ÖF. Jättekul tågbana...


kl. 11 ...och ännu roligare var det att leka affär!


kl. 12 Vi är hemma igen... Eira är nöjd i sin stol en stund.


...medans "moset" (istället för "Vilmos") och jag äter lunch. Vilme var alldeles för hungrig för att vänta in pappan.


kl. 13 Vilme och jag förbereder kvälens köttgryta. Den ska koka lääänge. Pappan har just kommit hem från jobbet och Eira har somnat i vagnen.


kl. 14 Vi är påväg till lekparken. Pappan har precis åkt iväg på sin träning och Eira sover fortfarande...


kl. 15 Gunga, gunga, gunga... såklart i bebisgungan. Min son vägrar att gunga på vanlig gunga...


..Tittut!


kl. 16 Pappan och Vilme spelar fotboll. Jag packar massa traderapaket. Inte kul, och inte blev jag rik heller...:( Eira är nyvaken (sov från 13-16 ca. och ligger i babygymet. Efter ett tag blev hon missnöjd och då såg jag att hon hade vänt sig från tygg till mage, och låg med ansiktet rakt in i gymet.. Duktig tjej!


kl. 17 Dags att äta köttgrytan. Nu har den kokat i 4 timmar!! Mkt god!
"Vad trevligt" sa Vilme om de tända ljusen..:)


.. Eira sitter brevid brorsan såklart. Villme har visst handen i munnen på båda "ätbilderna" ser jag. Han brukar faktiskt äta med gaffel. Dessutom brukar vi ha grönsaker, men de gömmer sig tydligen :)


kl. 18 Den sista energin hoppas ut innan läggdags. Vilme kollar på bolibompa.


kl. 19 Eira har precis somnat...


...precis som brorsan. Våra barn lägger sig tidigt, och det är fantastiskt skönt.

Sen har det inte hänt så mycket mer ikväll. Jag är sjukt godissugen, men som tur är har vi inget hemma. Ska nog gå och lägga mig nu istället, så får vi hoppas att suget släpper...

God natt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, jag känner igen mycket från dina bilder i hur vi har det här hemma hos oss...
Bebisen i babysittern framför teven om morgnarna...
Treåringen i babygungan...
Mamman och godissuget...
Man kunde tro att våra familjer är klonade eller nåt! ;-)
(fast Eira ligger före Vide med snurrandet, han kämpar på som bara den med fortfarande är armen i vägen)