tisdag 2 december 2008

Världens fulaste pepparkakshus?

Vad tror ni? Kan detta kvala in som världens fulaste pepparkakshus? Nicklas har konstruerat och haft god hjälp av både Vilme och mig med dekorationen :) Underbart vackert va? :D



Annars rullar dagarna på. Niko har varit leig från jobbet både igår och idag. De har för mycket lager på jobbet, så därför måste de ta ut lite ledighet (typ semster, fp eller låna av företaget och jobba igen sen). Inte mig emot, som får ha min man hemma, men hoppas att det stannar vi d det bara, så det inte blir varsel snart...
I går var vi på ÖF hela familjen. Allid trevligt. På eftermiddagen gjorde vi det oerhört snygga huset och hade det allmänt lugnt och skönt.
Idag har pappan och Vilme varit på ÖF själva och Eira och jag har vilat. Pretty nice!
Nu på eftermiddagen har jag gjort lite Eiramat, närmare bestämt 8 portioner fisk, potatis och ärtor. Snart kommer Eiras kompis, och tillika granne, Hilma, 8 månader, hit. Vi ska vara barnvakt en liten stund tills hennes pappa kommer hem från jobbet. Ska bli spännande att se hur det ska gå..:)


En bild på pluttan från i förmiddags. Vilme var förresten rätt så avis på Eiras verktyg på tröjan... Konstigt att de inte finns i större storlekar..? Kanske ska maila lindex och fråga varför.

För övrigt ser jag ut som en clown. Ett diffust munsår i ena mungipan och röd näsa. Så snyggt! Vad som har hänt med min näsa är förresten en gåta. Den är röd och öm, men jag har inte slagit i den. Den är dessutom torr i skinnet... Fattar inte... Den gör lite som den själv vill. Är lite förkyld för tillfället, men så brukar det inte bli... Skumt!

5 kommentarer:

mammigranten sa...

Tror jag mötte dina killar i rulltrappan på Jysk!

Anonym sa...

Å så snygg hon blev i verktygen!
pepparkakashuset var verkligen underbart.

Rehnstedt sa...

Håller med Vilme att det var en fin tröja Eira hade... Tror säkert att även Isac vill ha.
Hur gick det att vara barnvakt??

mammigranten sa...

Ljungs hade massor. Kolla där!
Har faktiskt fimpat de fula vanliga tomtarna. Då kan man ju inte sätta upp dem någonstans.

Anonym sa...

Jag tycker pepparkakshuset såg mycket hemtrevligt ut! :-)
Och sen hade jag gärna sett ett foto på dej med clownnäsan också, tycker du är lite snål med bilder på dej själv! ;-)