tisdag 9 december 2008

Menny kissmess


Lite lagom snorig kille. Han älskar att dansa och sjunga, även om han inte är så himla bra på det :) Men man kan ju inte vara världsbäst på allt.

När vi gick hem från dagis idag så började Vilme sjunga med sin ljuvliga stämma... "Vi giss jo a menny kissmess, vi giss jo a menny kissmess, vi giss jo a menny kissmess an a happy nu ge".
Tydligen övas det för fullt inför lucia på dagis :) Vilket språkligt geni han är, min son! Har aldrig hört honom sjunga den innan...
På tal om språkligt sa han, nu ikväll efter att Eira hade duschat och låg invirad i en handduk på skötbordet, "Hon är inknyten" Jag: "Vad betyder det?" V: "Att hon är ett paket" :)

Vad gäller Eira så hade hon 38.1 nu ikväll. Hon fick ju en alvedonsupp typ vid 11 idag, men den kan ju knappast verka fortfarande. Så liiite bättre är det nog allt! Vi får väl se hur natten blir.

..Och så var det det här med kommentarerna igen... Skäms på er!
Därför vill jag nu att ALLA som läser detta inlägg lämnar en kommentar. Skriv gärna hur ni hittade hit om vi inte känner varandra. Pliiiis!

Ha en trevlig kväll!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bäst att göra som du säger:-) Lilla stackars Eira..feber..Leo har aldrig haft feber så jag vet inte hur han blir när han får det. Hoppas vi slipper det på läääänge! Och vilken spexare han är Vílme! Tycker han sjunger bra. (har han garanterat ärvt från mamma!)

Anonym sa...

folk e anonyma...kaske det som är charmen tycker visa med att inte skiva någåt. :-)

Anonym sa...

Å jag tycker han är en riktig stjärna jag! I vår familj sjungs det mest twinkel, twinkel littel sta, hav aj vande vi jo aaaa om du känner till den...
Om febern är borta i morgon borde det vara 3-dagars va?

mammigranten sa...

Det fanns fortfarande en del billiga hängen kvar, men du bör nog skynda dit ändå för snart börjar ju alla nissa i sina hem.
Lite pysslig är jag nog, men inte så mycket som jag önskar.

Jodå, pappa vågar, men sen är ju båda mina rätt självgående och så hade de både ätit kvällsmat och duschat när han kom. Och pyjamaser tar de på själva, kissar själva, så et var eg bara tandborstning och sagoläsning på totalt 15 min, sen var det sport för hans del. Men han fixar en helkväll med allt vad det innebär också för den delen.
Hoppas Eira slipper febern snart!

Anonym sa...

Underbart med dessa små filmsnuttar! Hälsa Vilme att morfar övar på julsånger på sin nya gitarr, så kan han spela och vi dansa kring granen och sjunga på julafton när vi kommer. Kramar till er alla och hoppas att febern börjar vända neråt.

Rehnstedt sa...

Vilme han är rolig! Håller med honom sjunga är ju jättekul, tycker även Isac. Just nu är det Goder afton, & Pepparkaksgubbarna som sjungs mest. Synd bara att han typ bara kan första raden på båda...
Skönt om Eira börjar bli bättre nu!!

Anonym sa...

Tycker han är en riktig charmör när han står där med snoret rinnande och sjunger och klappar.. hur söt som helst! :)

Anonym sa...

Hoppas Eira kryar på sig snart, såna där vaknätter är inga höjdare direkt...Då skulle man ge bra mycket bara man fick sova ens pyttepyttelite.
Och Vilme är så söt och duktig han!