onsdag 10 december 2008

Jodå, febern håller sig borta...

..men det gör INTE nattmarodören Eira. Jiiizez vad trött jag är idag! Inatt höll hon låda först från 22-23.30 (Ja, klockan 10 är natt:)) och sedan från 03.15-05.00. SUCK! Hon hade ingen feber, men var så himla snorig. Hur mycket jag än gav näsdroppar och sög rent med näsfridan så lät hon ändå som ett tröskverk. Dessutom tycker Eira tydligen att det är världens undergång om lampan är släckt när man är vaken...och om man dessutom vääägrar att somna om, så blir det jobbigt. Knasfia. Så där låg vi, jag och Eira, i ett fullt upplyst rum i över tre timmar. Jag bytte blöja, gav henne mat och lät henne gosa så mycket hon ville, men sova det skulle hon minnsann inte. Jag kan erkänna att jag var rätt irriterad där ett tag.

Men nu tar vi nya tag inatt. Bara näsan blir lite bättre så borde väl sömnen också blir det..?

Förresten...idag ratade hon min mat!! Kan det ha varit så himla gott med den där potatis och kalkon puren igår? Man kan ju undra hur hon tänker när hon ratar min underbara potatis, lax och ärtpure. T.om. jag tycker att det är gott, men inte Eira inte. Kanske var det dumt att införa köpemat?

2 kommentarer:

mammigranten sa...

Jodå jag är också en superplaneringsmänniska. Vill helst ha kommande 5 år färdigplanerade. Så att inte veta hur det ser ut om 7 veckor ger mig en enorm stress och panik, men alltid lär man sig väl något. De gångna 10 åren har ju gått som planerat...

Rehnstedt sa...

Haha, vi hade oxå en som ville vara vaken i natt... lite mer än 2 timmar tror jag... Hos oss kunde man inte skylla på sjukdom heller så jag var irriterad mest hela tiden.