tisdag 16 december 2008

Luciafirande...

Som tur var så hann ju Vilme bli frisk till dagens luciafirande. Men någon lucia skulle han ju inte vara såklart. Däremot gick han med på att vara tärna, och han blev sååå fin. Gullet!
Dessutom blev jag mycket förvånad över att han faktiskt både sjöng med i sångerna och gjorde rörelset till trots att både mamma, pappa, farfar, mormor och morfar var i publiken. Så duktig var han.

Efter sången bjöds det på fika och sedan åkte mormor, morfar, farfar och pappa till jobbet. Eira och jag tog en promenad hem, och här sitter vi nu. Har inget att göra, och jag är så himla uttråkad. Skönt att det blir jul snart så det händer något om dagarna.
Imorgon ska jag till Camilla och på torsdag hoppas jag att mina "mammavänner i byn" vill umgås med mig. Vi får se!




Såklart var lillasyster också "utklädd". ...och hon sover egentligen inte. Det är bara omöjligt att ta kort i mörket på Eira. Blixten ni vet..:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin han var, och även Eira såklart! Skönt att han blev frisk i tid.. hade ju varit väldigt tråkigt att missa Luciafirandet!

Anonym sa...

Vilken tur att han blev frisk till Lussandet! Och vilken finfin tärna han blev. :-)

Anonym sa...

Du får spara kronan till Eiron om han inte vill ha den nästa år heller...

mammigranten sa...

Ja, jag tänkte det var bäst att passa på, vem vet om jag hinner med en sväng till frissan mitt i allt flyttstök i januari... Men ingen galamiddag här heller, bara tidigt 30-årskalas den 27 dec

Rehnstedt sa...

Skönt att han var frisk så han kunde vara med, men lite synd att han inte ville vara Lucia idag, men tärna var ju fint med.

Snygg napp Eira har, har letat efter sån i silikon, men hittar ingenstans...