tisdag 9 december 2008

Liiite bättre idag

Hoppas jag har rätt! Eira verkar lite piggare idag och är inte alls lika gnällig. Hon hade visserligen 38.6 förut, så hon fick en supp, men hon verkar inte må lika dåligt idag.
Igår när pappan kom hem från jobbet hängde lilla Eira som trasa och var så himla sjuk rent ut sagt. Då hade hon 39.7, och det är nog toppnoteringen för henne. Stackars lilla tjej.

Vilme är på dagis idag och det är nog skönt för alla. Han klättrade på väggarna här hemma igår... Känns bra för mig med, för då kan jag ge Eira all min tid. Jag kan t.ex. ligga brevid henne och hålla handen tills hon somnar, vilket är i stort sett omöjligt med en vild treåring i huset.
Hålla handen är Eiras "grej" när hon är orolig förresten. Om hon vaknar på natten t.ex. så kan hon snurra och gnälla som bara den. Om jag då sticker ut handen så tar hon den själv och sedan somnar hon på ett litet kick.
Så idag får hon hålla handen så mycket hon vill, min lilla snutta.

Vi ska snart ge oss ut på tripp. Tänkte ta en långpromenad så Eira får sova i vagnen innan vi hämtar brorsan. Även sådant är ömöjligt om Vilme hade varit hemma...

I eftermiddag tänkte jag se om Vilme och jag kan pyssla nåt kanske. Vi har ju ett gäng barnmatsburkar (Jo, fruktpure köper jag alltid, för det är inte lika snuskigt) som kanske kan bli snygga ljuslyktor..:)

Måste gå om vi ska hinna med promanaden!

Bye

Inga kommentarer: