torsdag 11 december 2008

Stackars Lucian

Jaha, så var det Vilmes tur. När han kom hem från dagis hade han 38,8. Så nu kör vi några dagar till med feber här.. Hoppas, hoppas att vi vuxna inte åker på en släng med. Feber är verkligen inte kul, och jag blir så himla sjuk när jag drabbas av denna hemska åkomma. Inte så himla smidigt när vi har två småbarn att ta hand om. Men den dagen, den sorgen.

Jag har hunnit med en shoppingtur idag. Skönt att komma hemifrån lite. Kom på här i morse att det är första ggn jag klär på mig sen i söndags.. Hahaha! Ja, kläder har jag ju haft såklart, men mysbrallor bara. Inte för att jag var så himla stilig idag, men ett par jeans åkte på iallafall :).
Anledningen till shoppingturen var framförallt att inhandla lussekläder till Vilme. Han har tekat länge med vad han ska vara för nåt, men igår bestämde han sig. Med besked dessutom. Vi satt och såg på rekordbyrån på Bolli, och där var det ett jääättelångt luciatåg. Det var några tomtar med och jag frågade om han ville vara tomte... "Nej, jag ska va mecia" var hans svar. Försökte få honom att ändra sig, men han var benhård.
Sååå.. Vilmes önskan är vår lag, och såklart så får han vara lucia. Hoppas bara att ingen säger något om att killar inte kan vara lucia... Då blir jag arg.
Synd bara att han nu inte kommer kunna vara med imorgon på dagis luciatåg. Tur att de ska lussa en gång till på tisdag. Tills dess måste han ju vara frisk. (Imorgon ska de lussa på pensionärerna i samhället, och på tisdag är den "riktiga" luciafesten).


Här har vi världens finaste lucia. 2 minuter senare upptäcks den förb*nnade febern.

Jag inhandlade även lite annat till vårt hus. 2 ljusslingor och två små pynt. Bla. den här:
(alltså den lilla "snögubben", det andra är gammalt)


Fick tips av Malin att de här fanns billiga i stan, så en sån här och en annan liknande åkte ner i korgen. Mkt billigt, då de bara kostade 9 kr styck.

Nu tjatar sonen om att han vill laga mat, så jag får väl ta tag i det. Undrar hur sjuk han är egentligen... Han har nämligen ätit en köttbullemacka och ett äpple för mindre än två timmar sen.
Jaja, är det en kort sjukdom så är ingen gladare än jag!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å nej, inte han med. Men då är ni nog friska till jul iallafall. Värre blir det väl för oss...
Mycket snygg lucia! Synd att han inte kom på det lite tidigare så hade du kunnat få en särk av oss ju.

Anonym sa...

Hahaha ! Jag tycker att killar får vara lucia. Vi skla ha lucia i skolan imorrn.-.. FYyyy fan vad jobbigt det är. Att försöka få 65 8-åringar att göra som man ska.
Jag kommer att var så glad imorrn när det är över!

Anonym sa...

världens sötaste lucia tycker jag pöss

Rehnstedt sa...

Klart snyggaste Lucian!

Anonym sa...

Såklart killar kan vara Lucia! Han är ju världens finaste! :) Håller mina tummar att febern släpper snart, så han kan vara med på Lussetåget på tisdag.

Anonym sa...

Vilken toppenfin Lucia! Sander var också först sugen på luciakrona då han fick se den jag köpt till Leah, men sen tog jag fram stjärngossestruten och då dög den lika bra. :-)
Men stackars killen att få feber han också! Hoppas han kryar på sig jättefort, ibland gör de ju det!