tisdag 9 december 2008

Smaktest

Från och med nu kommer ett nytt moment i min blogg. Eira (och mamman) smakar på barnmat. Jag lagar vanligtvis Eiras mat själv bara för att jag tycker burkmat är äcklig. Visst är det lite bökigare, men det tar inga långa stunder... Ändå tänkte jag att det kunde vara bra om man kunde hitta någon burk man kan ge med jämna mellanrum bara för att det är smidigt. Vilme åt aldrig burkmat (han kräktes nästan av det), men Eira ska jag träna :).

Igår började vårt test. Kanske inte en optimal dag att börja på eftersom lilla damen var sjuk, men ändå.

Pasta med broccoli, ostsås och gräslök (sempers ekologiska).
Eira: Nja, ganska äckligt, men det gick ner... Bara några "rysningar".
Mamman: BLÄ! Fy så vidrigt.

Idag har vi testat en till...

Potatis, majs och kalkon (HIPP).
Eira: Mmmm gott! Åt hela burken så glatt så.
Mamman: BLÄÄÄÄ. Luktar skunk och smakar absolut ingenting, förutom äckligt.

Tur att det är Eira som ska äta det och inte jag...:)




Ser ni håret? Senaste månaden har det växt som gräs... Hon har ungefär lika mycket som Vilme hade när han var drygt ett. Vid 6 månader hade Vilme bara lite "fjun".

1 kommentar:

Anonym sa...

Blä, barnmatsburkar ser ganska äckliga ut, men Isac har gillat dem... Mina försök till att göra nån puré gillade han inte alls.