fredag 12 december 2008

Febern håller sitt grepp om Vilme.

Idag är han en slagen hjälte, lillfisen. Det är så himla ovant att se honom sån. På ett sätt är det skönt för han tar det LUGNT, och det är inte vanligt. Men såklart är det sååå synd om honom när han inte mår bra. Febern har pendlat mellan 38,5 och 39,5 så jag förstår att han inte är speciellt pigg. Jobbigt!

Idag har han mestadels tillbringat dagen såhär, tittandes på film:

Lillplutten.
I förmiddags bäddade Vilme åt sig på madrassen i datarummet där jag satt, och lade sig och somnade. Det är inte likt Vilme att somna på dagen, så då är han verkligen sjuk... Men sen flyttade vi alltså in madrassen framför TV'n istället.

Just nu är farfar här dock, så nu leker han. För första ggn idag. Det verkar inte finnas nåt spår av febern... Men jag kan tänka mig att så fort farfarn åker hem så blir Vilme som ett vrak igen. Vilme har inte samma dåliga egenskap som Eira (dvs. att hon sover som en kratta vid sjukdom) så han sover nog gott inatt iallafall.


Pluttalotta dock är sig själv igen. Hon är pigg som mört och hon SOVER på nätterna! YEAH!

Jag har även hunnit med att baka saffransbullar idag. Kom fram till att vi skiter i vanliga lussekatter i år. De här med mandelmassa och smör i (som vanliga kanelbullar) är mycket godare. Jag smygbakade degen när Vilme inte såg för att undvika baciller, och sen när jag skulle baka ut den så fick han en egen bit. Två hela bullar blev det av den, för jag anade att han egentligen inte var på bullbakshumör idag (fast man måååste ju ändå hjälpa till såklart).
Jättegoda blev de iallafall!

Ikväll är det idolfinal som ska avnjutas tillsammans med min älskade karl och lite tacos. Ska bli nice. Jag tror på Kevin, som resten av sverige kan jag tänka mig...:)

Ha en trevlig helg! Jag vet inte riktigt vad som händer och sker i.o.m. Vilmos sjukdom. Egentligen skulle han och farfar ha haft en heldag imorgon så vi kunde komma iväg och handla julklappar, men så blir det nog inte... Måste iallafall åka in och handla mat i vilket fall som helst, så en liten utflykt blir det nog ändå.

Höll på att glömma!! Idag säger vi grattis till min älskade lillebror som fyller 23 idag! GRATTIS!

Tack och hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars den söta lucian. Han är nog frisk till på tisdag om det är samma som Eira. Vi hoppas att få se den lilla lucian in action. Vi kanske kan ses på söndag.
Kramar från Mormor och Morfar.

Rehnstedt sa...

Stackars Vilme! Såg verkligen ynklig ut när han låg på madrassen. Skönt att Eira är frisk nu iaf...
Antar att det inte blir nåt kalas på söndag...