söndag 30 november 2008

Lite bilder från igår

Håll tillgodo....


Tyvärr var det här det bästa kortet med 4 av pappas 7 barnbarn. Mästerfotografen Nicklas har varit i farten :)


Eira sitter och softar och kollar på omvärlden.


Kusinerna hade djupa samtal ibland...


Se så glad han blev. Han kramar gitarren...:)

Vilme och jag hade så mysigt på stan. Vi fick även med oss mormorn och morfarn på en liten sväng... Vilme red ponnyridning och fiskade i fiskdamm, och hade det mysigt (som han sa själv). Vi var även inne i en leksaksaffär och jag tänkte att han kunde få välja något för hans födelsedagspengar. Han gick och kikade länge och tillslut sa jag att "nu får du bestämma dig annars köper vi inget". Tro det eller ej, men då sa han "nej, vi köper inget, nu går vi". Haha! Gulleplutten. Så då gick vi och köpte en korv till honom istället som han så glatt åt upp.

Nu sover kidsen och Nicklas och jag ska se på film. Ska bara duscha först!

Hoppas ni har haft en mysig första advent.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å han är rolig han! Men det är ju bra att han är sparsam. Vi sket i julskyltning, det regnade här när vi kom hem.
Nu har jag lagt ut önskelistor, gör det du med vettja!

Rehnstedt sa...

Kul kille! När han har chansen att välja en leksak vill han inte... Kanske räckte det med att ha mamma, mormor & morfar för sig själv & få göra roliga saker...

mammigranten sa...

Jo visst hade jag panik, men den har lättat. Jag brukar alltid vara färdig med typ 95% av alla julklappar innan det blivit december och nu hann jag det, puh!
Lycka till med att hjälpa tomten att handla juklappar(som vi fått ha som förklaring på varför vissa vuxna i släkten pratar om att handla julkappar och inte önska från tomten)