måndag 16 februari 2009

Imse vimse spindel

Idag har vi varit på ÖF. Alltid trevligt, och det får tiden att gå. De hade plockat fram massa pysselgrejer som man kunde göra djur av idag. Typ massa mjölkkartonger, toarullar osv. Det fanns även några modeller som man kunde härma om man vill. Bla. monster, giraffer och sånt avancerat. Jag känner min son allt för väl, så jag bestämde att det räckte med att göra en spindel.
..och såklart! Innnan sista benet var fastlimmat var Vilme färdigpysslad. Många andra mammor gjorde giraffer med sina treåringar, men det blev ju såklart mammorna som gjorde dem färdigt sen. Hur kul är det då på en skala? Nej, då har jag hellre en alldeles Vilmegjord spindel än en mammagjord giraff som Vilme har ritat 2 prickar på...


Söt va? Här ser ni spindeln "Affären". Snyggt namn..:)

Idag är pappan på jobbet igen. Mycket konstig sjukdom verkar han ha haft, för när det "magonda" släppte så förvann febern efter en stund. Jag gissar på att det var något han ätit och febern var "kroppens försvar mot det okända". Så igår eftermiddag var han pigg och fräsch och vi kunde allihop gå tipspromenad. Mycket bra!
Idag skulle han dessutom stanna kvar på jobbet en stund och fixa med ett litet projekt (som ni får se när det är klart) så vi ensamma länge idag. Hilma med mamma har varit är en snabbis och lekt, och nu är det dags att laga middag till de små liven!

Ha en trevlig kväll! Själv ska jag spendera den med att gå på styrelsemöte. Bara pappan kommer hem i tid...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du försvunnit igen?

Anonym sa...

Nu är det dags för blogg igen. Sådetså.

Ab imo pectore sa...

Hej på er!
Tittar in för att säga hej! Hoppas allt är bra med er!

Måste bara få säga vilka fantastiskt vackra barn ni har du och Nicke!! Och vad de växer!! Härligt!!

Ta hand om er och hoppas vi ses snart på någon match, nu när Thomas börjat! Har tyvärr inte kunnat hänga på än, men blir lättare när säsongen börjar!
Kram/Cathrine