lördag 7 februari 2009

Helg...

..Inte för att vi känner någon större skillnad nu när pappan har varit hemma från jobbet, men ändå.
Han mår bättre nu, men än är han inte riktigt hundra.

Igår hade Vilme och jag lite stadsmys. Vi passade på att åka lagom när Eira skulle somna, så när vi kom hem hade hon precis vaknat. Med andra ord inte så ansträngande för den sjuke pappan.
I stan lunchade vi först, och sen shoppade vi lite. Fast det är inte så smidigt att shoppa med Vilme i hälarna måste erkännas. Han springer runt som en galning, så man måste ju hålla koll på vart han är hela tiden. Igår gick han och hämtade massa saker som han tyckte att han skulle ha... Typ en klänning i str. 140 och ett par klackskor. :)
Tillslut enades vi om att han skulle få det här:


Tröja från kappahl (halva reapriset) och mycket fräna bondgårdskläder från Lindex. Vilme älskar bondgårdskläderna, och blev alldeles förtvivlad när han råkade kissa ner brallorna tidigare idag.


Eiras skörd. Allt från kappahl.
Måste säga att det finns väldigt dåligt med barnkläder just nu... Känner inte att jag hittar nåt som är riktigt klockrent.

Idag har vi mest degat här hemma. Segt, men samtidigt rätt skönt. Pappan och Vilme åkte iväg en sväng med farfarn nu på eftermiddagen. De skulle kolla på fotboll i stan och sen skulle de köpa presenter till en viss person som fyller år på måndag... Hrrm, man talar väl aldrig om en dams ålder va? Men om vi nu måste så kan vi ju säga att jag fyller 18.. (plus 10 *viskar*). Herreguuuuud vad gammal jag känner mig!
Imorgon kommer mina föräldrar och bror hit på kalas. Hoppas pappan orkar med kalasande bara. Men med tanke på hur mycket han var förra året så duger det om han säger hej och äter lite mat.

Nähä, nu ska jag dega lite till... Fast på riktigt! Jag ska nämligen göra en deg. Ska baka piroger ikväll! Mycket gott... Sen blir det mello försåss. Undrar hur kassa bidragen är i år?

Inga kommentarer: