onsdag 4 februari 2009

Sjukt och bvc-rapport

Imorse kom pappan hem från jobbet, alldeles sjuk. Ni vet sådär sjuk som bara karlar kan bli..:)
...Nä, jag ska faktiskt inte klaga, för han sköter sig utmärkt. Trots sjukdom, så har han, mot min inrådan, badat barnen och lagt Eira...och tittat på film med Vilme i eftermiddags. Iofs så har han bara lite feber och känner sig allmänt sjuk, så egentligen är det väl inet så allvarligt.

När jag är sjuk vill jag bara bädda ner mig i sängen och låtsas som att jag är ensam i hela världen. Dvs. inte ta hand om barnen och vara social.
Än så länge har jag inte varit sjuk med två barn, så vi får väl se hur det går. Då kanske inte mitt sätt att vara sjuk på funkar :).. Den dagen den sorgen.

Jaja, jag och barnen är ju friska så vi har gjort det vi hade planerat. Dvs. dagis för Vilme och bvc och matteanmälan för Eira och mig.
Allt gick enligt planerna och Eira klarade BOEL testet galant. Dagens siffror blev 8890g och 70cm lång. Vilmes mått i samma ålder var 8950g och 70,5 cm, så de följer varandra nästan exakt.
Matteanmälan gick bra. Nu ska jag bara kontakta läraren (som jag förövrigt misstänker är Vilmes dagisfrökens man) och sen är det bara att köra igång. Syyyyynd (obs. ironi) att det är sportlov nästa vecka, för då kaaan jag ju inte åka på lektionen :)


Snyggminen. Tungan hänger alltid som en slips på Eira.

Idag gjorde vi det mycket enkelt för oss med maten. Jag är inte mycket för halvfabrikat eller "färdiga grejer", men det här är så gott och smidigt så ibland gör jag undantag. Det här blev jag bjuden på av en kompis för ett tag sedan och det är supergott!
Testa ni också!

Har inga exakta mått så ni får väl "höfta" lite.

Pastagratäng
Pasta Penne
Köttfärs
Färdig pastasås (tomatvariant), ex. med basilikasmak
Kelda Simply cheese (färdig ostsås som finns i kyldisken)

Koka pastan.
Fräs köttfärsen och blanda sedan ner pastasåsen i stekpannan. Koka en liten stund.
Blanda den kokta pastan med "köttfärssåsen" i en form. Häll ostsåsen över.
Gratinera i ugnen till det får fin färg! Ca 15 min i 250 grader kanske.
Klart!
Serveras med fördel tillsammans med en god sallad.

3 kommentarer:

Rehnstedt sa...

Uppdatera mig... Vad är BOEL-test?

Mattipset lät gott, i vår familj gillar vi mat som går fort/är smidigt att laga...

elin sa...

Linda- Det är det där med pinglorna du vet... Sköterska pinglar bakom öronen och så ska bebisen titta efter ljudet... Sen är det även ett syntest för att se hur ögonen rör sig. Ungefär så!
Görs alltid vid 8 månader.

Anonym sa...

Men alltså, hur blev hon sås tor att hon kan göra boel-test egentligen? Det där mattipset ska jag med göra tror jag, fast utan ostsås til Love då. Hoppas ni inte blir smittade av sjuklingen.