torsdag 5 februari 2009

Fullspäckad dag idag

Idag har vi haft fullt upp. Barnen vaknade som vanligts trax efter 6, så dagen har varit lång. Precis som vanligt!

På förmiddagen åkte jag och barnen till Fia, Moa och Maia. Fia är Vilmes gamla dagisfröken som numera är mammaledig. Jättegott fika, trevligt umgänge och kul lek för Vilme och Moa. Jättekul verkligen att vi har börjat umgås med dem. Vi trivs bra ihop med dom både Vilme och jag. Ja, Eira verkar också trivas, men jag kan väl inte säga att hon och Maia leker speciellt mycket ihop än så länge.
Vilme kissade ner sig TRE ggr under de timmarna vi var där, så två ombyten fick han låna av Moa. Inte varje dag han har trosor med änglar på sig :).
Sedan åkte vi hem i snöovädret och åt lite lunch.
Efter det ringde en annan kompis och frågade om vi ville åka lite pulka med dem, och det tackade vi inte nej till. Så Vilme och jag tog sällskap med Ulle och Hilma och traskade upp till Edvin och Jonah med mamma.
Eira fick va hemma med pappan (som förövrigt fortfarande inte mår bra, men han är heller inte speciellt sjuk. Lättförståeligt va?)
När vi kom hem sen så lagade jag middag och nu har barnen gått och lagt sig... och så var den dagen också slut!

Imorgon hoppas jag att pappan mår bättre så att Vilme och jag kan åka in till stan. Vi måste ju handla i vilket fall som helst, men det skulle va så kul att gå och kolla lite i affärer med när man ändå är där... Shoppingsuget är på topp nämligen!

Ha en trevlig kväll!


Vilme och lilla gulliga Hilma (i april 2008)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad liten Vilme ser ut att vara på fotot, eller vad mycket han har vuxit. Hoppas ni får vara friska nu ni andra och att pappan piggar på sej till söndag. Då kommer vi och firar.....
Mormor

Anonym sa...

Shit, vilken fin blogg du har,att du bara orkar, grannen är impad! Det är bra att du nämner oss lite då och då för då är det ju nästan som att jag också har en egen blogg ;) Trött liten pulkaåkare somnade innan kl sex idag, efter att ha fått sin första fläskläpp som även ledde till blodutgutelse. Vojne vojne lilla pluttan. Kram o sov gott! /U