torsdag 12 februari 2009

Häcken full

Den här veckan har gått urfort, och vi har haft häcken full mest hela tiden. Jag gillar att ha saker att göra, så det är perfekt för mig. Nu när Eira är vaken hela förmiddagarna så är det nästan ett måste att hitta på något, för annars blir det seeegt när Vilmos är på dagis.

I Tisdags var vi en sväng på stan, Eira och jag. Gjorde lite ärenden som har fått vänta alldeles för länge egentligen. I går var vi hos Ulle och lilla Hilma från det att vi lämnade Vilme tills vi skulle hämta honom. Mycket nice.
Idag hade vi besök av Camilla och Leo. Jättetrevligt att träffas, för det var ett tag sedan. Även Ulle och Hilma fick komma en sväng även idag.

Jag tog så fina kort på de små liven som lekte så fint, men på nåt sätt råkade jag radera bilderna från datorn. Skit!

Dock tog jag en bra bild igår på min lillskrutta som blev så himla bra. Inte just Eiras min, men själva skärpan. Skumt att min kamera kunde ta en så bra bild... :)



Idag när vi skulle hämta Vilme på dagis så hände ett litet missöde. Eira att så fint på golvet när jag klädde på brorsan. En liten tjej satt och gullade lite med Eira och allt var frid och fröjd. Helt plötsligt börjar Eira gallskrika... Tänkte bara att hon blev rädd för något så jag hämtade henne bara och satte henne i knät istället. Efter en stund framträder ett märke på kinden som är misstänkt likt ett bitmärke... Skitunge!
Tydligen så har den här flickan bitits innan, så det är absolut inte omöjligt, men verkligen helt oprovocerat isåfall. Suck... Hoppas verkligen inte att Eira kommer bli en "bitare", det skulle ju vara riktigt jobbigt. Men den som lever får se.

Förresten, jag höll på att glömma dagens viktigaste nyhet. Idag verkar det nämligen som om Eira har knäckt koden :) Krypkoden alltså! Fast man kanske inte kan kalla det för krypning för hon har ena benet under sig på något sätt. Men hon tar sig fram och ju längre dagen gick, dessto fortare gíck det. Duktig tjej! En nackdel (eller fördel) med detta är ju dock att vi måste ha lite bättre städade golv... och jag kanske inte kan gå och duscha (med dörren öppen så att jag hör dem såklart) längre med Vilmos som barnvakt. Men det ska väl lösa sig det med...

Nu ska jag ha myskväll alldeles för mig själv. Barnen har lagt sig och Nicklas ska åka iväg och träna. Tänkte smälla i mig lite jordgubbspaj med touch av dill (en heeelt annan historia vart dillen kom ifrån :)) från i förmiddags.

Ha en trevlig kväll!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ni som är nyfikna på dillen, gå in på min sida får ni svaret:-) Haha!

Anonym sa...

Hahaha! Knäckt koden har en helt annan betydelse för en fröken :)

Vad söt hon är! Kanske kan jag komma o hälsa på mån el tid?

Rehnstedt sa...

Duktig Eira! Isac kunde ju inte krypa normalt heller, men det går nog bra ändå...
Inte roligt att bli biten, vad sa personalen??

elin sa...

Sara- Javisst. Tisdag passar bäst isåfall...

Linda- Vi upptäkte inte märket förräns vi kom ut, så de vet inget om det. Men jag vet att detta barn är en "bitare", men jag trodde ju såklart inte att hon skulle göra det oprovocerat...

Anonym sa...

Det är klart man kan kalla Eiras stil för krypning! Krypa kan man göra på många olika sätt, den klassiska stilen är bara en variant.
Vide kryper ungefär som du beskriver att Eira gör, jag tycker det är såå gulligt. :-) Fast som du skriver, nu får man ha bättre koll på dem och städa bättre...fast hur jag städar tycker jag ändå det dräller av livsfarliga småsaker överallt...:-(
Hoppas du fick en trevlig kväll med pajen! :-)

Anonym sa...

Ha, jag tänkte precis som Sara, vaddå, kan hon läsa redan?! Men krypa är ju inte heller så dåligt förstås.

mammigranten sa...

Jordgubbar med dill lät ju spännande! Haha!
Kul att se att du är igång igen, alltid roligt att läsa om vad som händer runt ikrin Tranås, känner inte så många som bloggar där...
Kanske du vet någon, man känner??