söndag 15 februari 2009

Soffmys

Idag är en segdag. Precis som de allra flesta söndagar. Idag kanske det är lite extra segt eftersom pappan i huset är sjuk. Igen. Fast den här gången har han verkligen feber och ont i magen, så visst är det lite synd om honom... Men så himla trist. För alla. Vilme är ledsen för han tror att pappa är sjukare än vad han är. Stackarn har väl men kvar efter olyckan, och tycker det är jättejobbigt när inte pappa är som vanligt. Även jag känner ett sting av den gamla oron... Även om jag vet att det inte är farligt att vara sjuk, så blir det så. Vi är ju vanan vid att se honom pigg nu, så att han mår dåligt känns jobbigt även om det inte är det minsta farligt. Man får väl lite flashbacks från det som var förut...
Så idag gör vi inte mycket. Barnen och jag har myst i soffan och kollat på film, och nu leker Vilme med sin tågbana.




Puss på dig älskade lillasyster


Vanlig pose. Fast just på denna bild skojar han faktiskt...



Igår var vi hos Eva och grabbarna och åt mat. Alla pappor var på hockey (även vår, men han ringde hem efter 5 minuters match och sa att han var sjuk och satt i bussen) så då gick mammor och barn ihop och skulle umgås lite. Det var trevligt, men att Niko ringde satte ju lite sordin på stämningen för min del... När barnen såg i kors av trötthet, dvs. typ 18.30:), så åkte vi hem. Slängde kidsen i säng och sen kollade jag på mello. Så himla ojämt fördelat det verkar vara mellan bidragen i år. Förra veckan var alla mer eller mindre kassa och igår tyckte jag att alla var bra. Förutom Lili och Sussies låt, för den var kass. Nicklas kom hem runt 9, så vi fick iallafall se en stund tillsammans.
Idag är det tipspromenad och korvgrillning som idrottsföreningen anordnar. Trevligt initiativ av oss tyckert jag! (Ja, jag är ju faktiskt styrelseledamot, så jag skriver "oss") Antar att jag och Vilme går dit själva för pappan lär väl inte orka. Är lite tveksam till att ta ut Eira också, för det är faktiskt 11 minus idag. Hon sover ju alltid ute, nerbäddad i vagnen, i flera timmar så frisk luft får hon ju ändå... Men just när tipspromenaden är så är hennes vakentid och sitta i vagnen är nog inte så poppis i den kylan.

Nu är det dags att ge snuttan mat, lägga henne, och sedan laga mat till oss. Tänk att man ska behöva göra allt själv... Sjuklingar, och sjukdomar såklart, borde utrotas.

1 kommentar:

Rehnstedt sa...

Vilken fin bild när de pussas!!