måndag 9 februari 2009

Födelsedag!

..och det känns inte ett skit! Som de senaste tio åren ungefär... Innan dess var det ju jättekul att fylla år... Tråkigt att det inte är så längre!

Igår hade vi lite kalas för min mamma och pappa, lillebror och svärfar. Det var trevligt! Det bjöds på köttfärslimpa m. potatis och gräddsås och päronkaka till efterrätt. Dessutom fick jag ju presenter och det är ju alltid roligt... Den här gången blev det exakt likadana kaffekoppar från både mina föräldrar och svärfar :) Jag som inte ens dricker kaffe :)
Det som var extra roligt var att jag hade sagt till både min mamma och Nicklas (som sade åt svärfar vad ha skulle köpa) att jag hade pratat med min syster om att hon kunde köpa såna till mig... Så nu fick jag ju säga till henne igår att hon inte kunde göra det längre...
Av lillebror fick jag en plättlagg, men den hade han glömt hemma innanför dörren! Också ganska kul, och väldigt likt min bror :)

Imorse firades jag i ottan av man och barn. Då fick jag typ 1 kg godis, en plattång och ett bodybutter. Duktigt inhandlat!
Vilmes kommentar i förmiddags var "Vi köpte "pafekta" pjisenter till dig".. och jag är nog villig att hålla med honom! Gullet!

Nu i förmidags var vi ute i solen. Så himla skönt när solen lyser, och det känns som om man verkligen får passa på! Smart som jag är kom jag på att prova Vilmes gamla reimaoverall på Eira. Den är i storlek 80, så jag trodde den skulle bli enorm, men det gick faktiskt bra. Så nu har även lilla snörpan en vinterutstyrsel (innan har hon ju bara legat i vagnen med fleeceoverallen på sig). A och U med barn kom förbi en sväng och lekte och sen gick vi in och fikade upp det sista på päronkakan.
Nu måste jag väcka Eira och ge henne lite mellis, för sen ska vi åka och hämta pappan på jobbet. Han åker ju buss i vanliga fall, men han måste göra några ärenden idag, och då funkar inte det...
Idag blir det annars lugnt med firandet. Kanske vi köper nåt lite lyxigt kvällsfika... vi får se!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Visst är det väl så, att man liksom har slutat "fylla år" på riktigt.
Det som är roligast med att ha födelsedag är att man oftast får tillfälle att träffa familj och vänner! :)

Anonym sa...

Då får man ju gratulera på födelsedagen! :-)

Du har rätt i att födelsedagarna inte känns så speciella längre, men ändå mer speciella nu då barnen börjat bli lite äldre då dom ju tycker det är speciellt att mamma fyller år! Och "pafekta pjisenter"...så GULLIGT sagt! :-)

Ha en mysig födelsedagskväll!

Anonym sa...

Grattis! Såg du mitt sms?
Jag vill också ha ett kilo godis!
Mycket bra presenter!