söndag 30 november 2008

Söndagsseg

..Det är precis vad jag är idag. Klockan är typ ett snart och jag har fortfarande inte klätt på mig. Vi har bakat pepparkakor på förmiddagen, och nu har jag satt in en potatisgratäng i ugnen. Eira sover ute i vagnen och grabbarna spelar TV-spel med farfar. Farfar är en riktig stjärna på Nintendo Wii.. :)

Idag var tanken att Vilme och jag skulle åkt in till mina föräldrar där kusinerna var. Men så skulle de åka hem rätt tidigt, så vi struntade i det. Vi ska iallafall in i eftermiddag och titta på julskyltningen. Jag åker själv med Vilme, för det kan ju faktiskt vara mysigt att vara bara han och jag. Dessutom tror jag att det är nyttigt (och mysigt såklart) för mammagrisen och pappan att vara själva en stund.

Kalaset igår vra trevligt och maten var störtgod. Vi delade upp sysslorna så att min halvsyster gjorde förrätt, min storasyster och lillebror (kocken ni vet) gjorde varmrätten och jag gjorde efterrätten. Smart att lägga upp det så tycker jag så behöver man inte bry sig om alla rätterna.
Pappa blev mycket nöjd med sin present. En gitarr med tillbehör. En flashig variant med inbyggd stämmare och möjlighet att koppla in förstärkare.
Barnen skötte sig och alla var nöjda och glada.
Tyvärr glömde vi kameran hos mor och far, så bilderna får vänta. Ska hämta den ikväll efter julskyltningen.

Nu ska jag fixa med maten. So long!

Inga kommentarer: