fredag 28 november 2008

Adventspyntat och klart

Idag har pappan varit ledig som sagt, och vi har stäääädat. Och satt upp stjärnor och ljusstakar i fönstrena. Fattar inte att det redan är advent. Hur kan det gå så fort?
Men mysigt är det ju, och det blir ju fint i fönstrena så det gör väl egentligen ingenting...


Detta är visserligen inget typiskt adventspynt, men jag gorde ett sånt klipp häromdagen så jag var bara tvungen att visa er... Min vän R, som jag var hos i onsdags, är en sådan som alltid har det senaste och ett suuuperfint hem. (Känns som att komma hem till en råtthåla när man har varit hos henne) Dessa små hus, som jag tycjer är hur snygga som helst, har hon således redan haft i flera år och har nu kasserat dem (Zink är tydligen det nya...:)). Så då slog jag till. Fick dem billigt, så jag blev såå nöjd. Även min kära karl tyckte jag hade gjort ett klipp, och det var ju kul.
Dessa pryder nu vårat TV-skåp tillsammans med...


...vår "adventsljusstake". Så gullig så!

Ja, vad kan jag mer berätta....? Jo, lilla damen har feber. Reaktion på sprutan igår såklart. Hon vaknade inatt och var skållhet, men hon har inte varit så himla tjurig ändå... Ena sticket på benet är lite svullet, och det gör tydligen ont, för hon skriker om man kommer åt det. Hoppas hon är bättre tills imorgon. Vet inte alls hur länge en sån här reaktion brukar hålla i sig...

Ikväll ska jag vara alldeles själv. Jo, barnen är ju hemma förståss, men de sover förhoppningsvis. Nicklas och hans bror ska till sin pappa och umgås, och jag ska sitta här och njuta av min ensamhet. Det är en bristvara känner jag... Inte för att Nicklas är jobbig på nåt sätt (jo, lite när det blir för mycket bajssnack) men det är ju rätt skönt att bara vara SJÄLV ibland.
Ska äta fryspizza och se på idol. Ska bli najs.

Imorgon ska vi då fira pappsen som fyller i veckan. Jag har fixat och trixat en sånhär tidigare i kväll. Får se om den är god, men jag har gott hopp om det.

Förresten, måste bara visa er. Vilme skulle fixa lite kvällsmat till sig själv förut när vi kom hem från handlingen. Nicklas var upptagen med att packa upp varor och jag höll på att mata Eira så han sa att han skulle göra en macka själv.
Behöver jag tillägga att han gillar kaviar?



Ha en trevlig idolkväll. Hoppas Johan åker ut. Han är kass!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Eira! Hoppas att det är bättre imorgon...

Anonym sa...

Jättefina hus och adventsljus! Vart kommer husen ifrån, kanske kan du fråga din kompis? Blev lite sugen.. :)

Kaviarmackan känner jag igen.. så brukar Willes se ut också. Han älskar också kaviar! :)

Vem är Johan förresten?? ;)

Anonym sa...

Ryser då jag ser såna där kaviarmackor...har också familjemedlemmar som brukar göra såna där ibland...familjemedlemmar med en mamma som INTE gillar kaviar. ;-)
Husen var ju jättesnygga! Får snart ångest då varenda bloggare och varenda granne redan hunnit adventspynta och dona och städa...här har vi inte ens börjat med städningen än. Men imorgon så!

Hoppas du hade en skön "ensamkväll". Jag hade en sån förra fredagen och det var riktigt härligt. Satte i mig 0.75 l glass helt på egen hand.

Anonym sa...

hej gumman vad roligt att du gillar husen så mycket. för dom som undrar så är husen köpta på blom och present boden i tranås. tror att dom fortfarande går att beställa,
syns i nilen...krokodilen(som noah skulle sagt)

Anonym sa...

yes! Han åkte ut!