tisdag 25 november 2008

Mer snö...

...hade det kommit inatt. Vilket bestyr det var att komma iväg till dagis imorse kan ni tro. För det första så var det ca. 20 cm snö på bilen som skulle bort. Sedan hade plogen varit igårkväll (fast imorse hade det kommit minst lika mycket till, så det var inte tills så stor nytta) och skottat upp en jättevall precis vid infarten, så den var jag tvungen att skotta bort. Vilme tyckte det var skitkul att klättra i snöhögarna så han var inte direkt sugen på att åka iväg... PUST!
Funderade på om jag skulle gå först, men sen kom jag att fundera över hur det egentligen skulle gå till... Vi bor i en backe, och går man upp för den i ca. 1 km (ja, den är inte brant hela tiden, men den lutar hela vägen) så kommer man till dagis. Vi brukar vanligtvis ta vagnen och ståbrädan, men med 20 cm snö på vägen så går det ju lixom inte. Kom fram till att vi snarast måste inhandla en till pulka. Vilme har en som han fick när han var ett, (en bebispulka) så den kanske Eira skulle klara av att sitta i om man pänner fast henne. Men en vanlig pulka behöver inhandlas så Vilme kan ha någon att åka i. han skulle nog egentligen klara av att gå hela vägen, men är man en tjurig 3-åring så är man.
Iallafall så kom vi till slut fram till dagis och sedan gick Eira och jag hem till Alvin och hans mamma och var där ända tills det var dags att hämta Vilme igen. Jättetrevligt.

Tro det eller ej, men imorse sov Eira till halv 8. Så himla skönt. Hon vaknade vid tre och var snorig så när jag hade fixat näsan på henne, så värmde jag ersättning. Hon slukade allt snabbt och somnade om på en kvart. Sedan var hon vaken vid 6 snåret, men somnade om igen och sov till 7.30 då som sagt. Klar förbättring.
Är det mat mitt i natten som krävs så får vi väl ta det. Ett tag iallafall.

Måste bara berätta om min oerhört vitsiga karl oxå. Han badade i badkaret med barnen ikväll och jag föreslog att jag skulle ta ett kort och lägga ut här... Då sa han, helt allvarligt "Nej, men då skulle de ju tro att vi låter barnen bada med en boaorm, det går ju inte". Haha! Ibland får han till det... Då är han rätt rolig. Mindre kul är dock att han ibland brukar skriva konstiga saker i min MSN. Igår stod det t.ex. i mitt "statusfält", "Är och bajsar *SKÖNT*". Mindre kul, som sagt!


Jag "picnikade" lite till idag såklart. Här kan man inte tro att han är någon arg treåring direkt. Gullplutten!
'
Ha en trevlig kväll!

5 kommentarer:

Busmamman sa...

Ha ha, låter som samma roliga humor som maken har *s*

Anonym sa...

Fint med snön & roligt för barnen... Men lite jobbigt blir det allt att ta sig någonstans...

Anonym sa...

Det var banne mig det skojigaste jag läst sen jag konfirmerade mig!!

Hälsa familjen!

Anonym sa...

Vad söt han är Vilme! :-)

Anonym sa...

Jag tycker han är vitsig nästan jämt jag! Utom kanske det där med de strandade valarna du vet.
Här har vi exakt 1 mm snö, det är skönt. Men nu smälter den nog hos er tills vi kommer.