onsdag 26 november 2008

Dessa räkningar

Är det inte grymt irriterande när man ska betala räkningarna? VARENDA månad tänker jag: "Å vad kul, vi har inte så mycket räkningar, då kan vi säkert spara en hel del". Konstigt nog har jag även FEL varenda gång (ännu konstigare är att jag varenda månad även tänker: "nästa månad bli det bättre" :)). Antingen går det typ jämnt upp, eller så kan man spara någon ynka tusenlapp (som man ändå aldrig vågar röra av oro för den j***a finanskrisen och varsel och f*n och hans moster). Så himla tråååkigt! Jag fattar allvarligt talat inte vart alla pengar tar vägen...
SUCK!

Men man ska väl egentligen inte klaga. Vi bor i hus. vi har en fin, och relativt ny, bil. Vi har råd att ge barnen det de behöver + lite till för skojs skull. Vi har en summa "egna pengar" varje månad som ingen annan "inkräktar" på. Vi har en liten buffert för oväntade utgifter. Vi går inte på knäna, och vi har det relativt bra med tanke på att jag är föräldraledig och Niko är halvtidssjukskriven. MEN vad kul det skulle vara att känna att man, med gott samvete, kan göra något riktigt lyxigt. Utan att röra de där hemliga pengarna vi glömmer att vi har...

Blä! Kan ingen ge mig en räkningsfri månad? Fasen vad kul man skulle kunna ha för de pengarna :) Känns som om man skulle kunna göra en hel del för att komma upp i samma summa.

Usch, det finns ju de som har det mycket värre än vad vi har det, och ändå klagar jag... men ibland måste man få göra det. Sorry om någon tycker att det är dumt!



Något som är bra är att Eira sov länge idag med. Hon vaknade till vid 5, men somnade om efter lite mat. Sen fick jag väcka henne vid 7.30 för att inte hela dagen skulle bli fel. Skönt!

I eftermiddag ska vi till min gamla vän R och fika. Ska bli kul. Vi ses alldeles för sällan, men när vi väl ses så är det kul! Hoppas Vilme är på gott humör bara så han kan leka lite med hennes barn.
Jag måste verkligen ta atg i att träffa alla mina gamla vänner lite oftare... Jag saknar dem, och den roliga tiden vi hade i "vår ungdom", men nu har vi så olika liv att det är lite svårt att få ihop det ibland.



Ha det så kul med räkningsbetalandet. Antar att det är fler som grejar med det i dagarna...

(Förresten, behöver jag tala om att jag gillar picnik?)

5 kommentarer:

Anonym sa...

hejgumman
jag håller med vi ses altföt sällan.men i dag va det ju mysigt. kul att vilme och gry gick bra ihop. vi får ta pulka åkning snart
pöss

förresten kommer du ihåg jens henrik och min love emir. vilken sjukdom va det han hade nu igen fniss

Anonym sa...

Känner igen det där...Inte så jag nånsin tror vi ska kunna spara nånting men så jag ändå varje månad tänker att "kanske blir det lite över den här gången"...Men alltid går allt åt ändå av nån märklig anledning. Och så har vi dyrt boende trots att vi bor på hyra, så dit går det mesta faktiskt. En räkningsfri månad vore inte dumt! Eller en stor Triss-vinst, det skulle också duga.

mammigranten sa...

Du har en award att hämta på min blogg!

Anonym sa...

Bäst att skicka en liten rad igen så jag får fortsätta att se på mina underbaringar, Vilken fin film...... Mormor

Anonym sa...

Åh, måste oxå testa att greja med lite kort.. verkar ju jättekul!! Frågan är bara när jag ska få tid??