lördag 22 november 2008

Back in business

Så var jag tillbaka igen efter en liten paus. Jag tappar sugen ibland helt enkelt. Men om jag ska fortsätta bloggandet nu, så krävs förändringar!! :-) Nu MÅSTE kommentera så jag vet att ni läser... och nu menar jag främst vänner och bekanta som jag VET kollar in här i stort sett varje dag. Skriv en rad så blir jag jätteglad!

Jaja, nog om det!

Här har vi haft kalas i dagarna två. Vår stora lilla kille fyllde nämligen TRE år igår. Helt sjukt. Han har varit på sitt bästa humör nästan hela tiden och verkligen blivit sjukt lycklig över sina presenter. Så himla kul. Eftersom Eira fick för sig att vakna extremt tidigt denna dag, så kunde vi t.o.m. väcka Vilme med paket och sång.


Han blev så glad när han öppnade detta paket. Ett lastflyplan av fischer price stuk. Vi köpte ett sådant till kusinen Love för ca. 1 månad sedan och sedan dess har Vilme önskat hett att han hade ett eget... och så fick han det. Vad konstigt! :-)


Frukostmannen in action. Dagen till ära bjöds det "liten yoghurt"..(Vilme brukar få det på helgen ibland, men eftersom det var födelsedag fick han det även en fredag) Notera det fina födelsedagståget som Eira fick i doppresent. Man måste ju låna lite från syrran... Snygg pose förresten.


Även lillasyster var på gott humör (inte så ovanligt iofs) på brorsans födelsedag.


Kanske inte så bra kort, men ville bara visa vilka kläder han valde dagen till ära. Denna skjorta och slips är tänkt att han ska ha i jul, men självklart måste man ju prova om man får paket. Även här låtsas vi visst att det är helg... Hrrrm. Fyller man år så gör man.

Födelsedagen firades av hela den lilla familjen hela dagen. Pappan var ledig från jobbet och vi hade rätt mysigt. På kvällen kom Farfar, farbror Mikael och kussarna Leon och Lucas hit.
Idag har mormor, morfar och morbror Jakob varit här på tårtkalas. Nu blir det lugnt med firandet fram tills nästa helg då vi ska fira min gamla far som fyller 60 snart. Då får Vilme slinka med på ett hörn och bli firad av min övriga familj...

Å så lite mer bilder.


Inte heller en superbild, men detta är Eiras nya stil. Vill INTE ligga ner i babysittern, utan hon ska sitta. Kanske är dags att ställa undan den gamla trotjänaren, men jag ska försöka övertala henne om att vara bebis ett liiitet tag till... Man KAN verkligen inte ta kort på Eira när det är lite mörkt (Som det är kl. 6.30 på morgonen). Hon blinkar på varenda kort. Sitta är förövrigt lilla damens favvosyssla nu för tiden. Hon sitter låååånga stunder själv och leker. Än har hon kuddar bakom ryggen för viist händer det att hon ramlar. Men duktig är hon ändå tycker jag.



Något suddigt för objektet ville inte sitta stilla. Vilme tycker att Eira klär mycket bra i serpentiner!


Här har någon haft lite kul med tuschpennorna. Eira gnällde ute i vagnen (Hon sover alltid precis utanför ytterdörren i sin vagn på eftermiddagarna) så jag gick ut och gungade henne. Att rita hela ansiktet fullt tar bara någon minut faktiskt :-)

Nähä, nu börjar den tiiiidiga morgonen göra sig påmind. (VARFÖR måste mina barn alltid vakna innan 6?) Imorgon får jag sovmorgon och det ska bli sååå skönt. Sedan drar Nicklas, jag och Eira till Jkpg för att inhandla en bilbarnstol. Vilme ska få en ny (även den bakåtvänd, fast större) och Eira ska få Vilmes gamla.

Glöm inte det där med kommentarerna nu. Ni vet vilka ni är!!!

Gonatt på er!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va roligt att läsa här igen!!

Stort GRATTIS på födelsedagen till Vilme med!

Undrar när jag ska orka börja blogga, har helt enkelt inte tid... Händer ju inte så mycket hemma hos oss heller...

Busmamman sa...

Grattis till Vilme!!

Jag läser & väntar på uppdateringar :)

Anonym sa...

Äntligen är du tillbaka! Men jag tar då inte åt mig, för jag skriver minsann nästan varenda gång. Jag misstänker att det är ungefär samma personer som aldrig skriver nåt i min blogg heller. Hmpf. Jaja, det var mycket härliga bilder på födelsedagsbarnet. Blir det inget kompiskalas?
Mostern behöver även komplettera sin present något, önskar tex något speciellt från Lindex? Amiralen är nära och bra du vet...
Fortfarande 98 eller önskas 104?

Anonym sa...

Välkommen åter, roligt att du känner inspirationen igen!
Vad roligt att Vilme blev så glad för presenterna och att ni hade en bra dag! Stort Grattis till lillkillen!

Nora har också fått för sig att hon ska sitta upp hela tiden. Halvligga är inget roligt alls. Visst är det härligt att se alla framsteg dom små gör! :)

Anonym sa...

åh så söt han är när han fyller år! Fin skjorta o slirre :)

Ab imo pectore sa...

Kul att se dig igång igen!!!! Jag vill också kommentera, även om jag inte tillhör skaran som är nära/kära som tittar varje dag!! Men då jag själv bloggar, vet jag vad kul det är att få kommentarer!!

Vilken härlig födelsedag han haft Vilme!! Och söta som socker är båda era barn!!!! Eira har blivit stora tösen med fantastiska ögon(även hon)!!!

Hoppas allt är bra med er och hälsa stort grattis till er stora lille kille!!

Kram Cathrine

mammigranten sa...

Ber om ursäkt! Är inte den som kommenterar friskt, men jag brukar försöka på de som kommenterar hos mig, pik tbx.

Visst är de goa när de väljer att ha skjorta och slips på sig. Noah vill ha det ofta och frågar då om det är kalas idag, för då är det ju gilltigt skäl.

Lycka till med bloggandet och skriver du hos mig, skriver jag hos dig!

Anonym sa...

Vi förstår nog vilka du syftar på..... Våra alla älskade barnbarn är i alla fall de finaste som finns och vi tycker det förhöjer stämningen varje gång vi tittar in i era bloggar. Kramar och pussar från mormor och morfar.