söndag 12 oktober 2008

Vet ni vad jag önskar mig??

Det är något som för tillfället inte är så himla lätt att fixa, men som skulle vara såååå skönt! ...En hel dag för mig själv! Ja, Nicklas får vara hemma om han vill, men utan barnen...
Tänk en dag utan krav när man kan sitta i soffan och se på film (gärna inte en barnfilm då) eller läsa böcker i sängen. Köpa hem pizza och bara vara allmänt seg och slö. Fy fasen vad sköööönt det skulle vara!!!

Vilme skulle väl gå att "bli av med" för en dag, men Eira är det väl lite si och så med. Jag vet att hon skulle ha det jättebra med mormor och morfar, men JAG skulle kanske inte klara det... Dessutom har mina föräldrar alltid häcken full, så om de ska ha barnen en hel dag så måste det planeras långt i förväg... Vilme skulle man kunna "leja bort" till Farfar en dag, men jag tror inte att han fixar att ha båda två.
Fast det är ju ingen ide att jag drömmer, för jag är nog kanske inte redo att lämna bort fialotta än. När Vilme var 4 månader hade han gärna fått sova över hos mormor om det hade varit aktuellt, men nu är jag skitfjantig. Känns jättekonstigt att lämna Eira trots att jag vet att hon skulle ha det bra....
Men men, vad är en bal på slottet.....

Missförstå mig inte nu. Jag älskar mina barn, och de är alldeles fantastiska, men EN dag utan dom skulle vara "like a piece of heaven"!

Nu fick jag en liten andningspaus dock. En kortis iallafall. Nicklas tog med sig barnen till lekparken medans jag lagar mat. Har en lasagne som står i ugnen som är klar snart, så jag ska väl göra lite sallad nu. Måste bara sitta lite till först... ocj njuta av att jag får kolla på VAD jag vill, och inte måste titta på "rosa helikopter" på youtube en gång i kvarten :)

Förresten är jag trött idag, så det kanske är därför jag är så "gnällig"! Vilmos vaknade kl. 6 så det var bara att gå upp (söndagar är pappans sovmorgon)... Eira vaknar dessutom alltid när Vilme börjar röra på sig, så vi gick upp alla tre. Känns som om klockan är typ 5 nu när man har varit uppe så tidigt... Men än är det långt till kvällen!

ZzzzzzzZzzzzzzZzzzzz.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar! Ändå har jag bara ett litet barn att passa upp på..men det är fullt upp ändå:-) Som du säger..tänk att få titta på en riktig "tjejfilm", äta gott..köpa lite godis..o bara vara SJÄLV!!! Men jag känner mig inte heller redo att lämna bort lillemannen ännu..

Anonym sa...

Även jag håller med. En ensam hemmadag vore nice.

Anonym sa...

Ja men visst vore det grymt skönt med en ensamdag då man bara fick rå sig själv. Ibland behövs det ju att man är ifrån sina små ett tag för att man till fullo ska kunna uppskatta det man har. Tyvärr har vi i princip aldrig barnvakt med släkten så långt borta och de ggr vi haft nattbarnvakt kan nog räknas på en hand. Men man kan ju drömma! :-)