lördag 11 oktober 2008

Efter många om och men...

.. så har vi köpt ny bil IDAG! Känns riktigt bra för vi fick en ordentligt bra deal. Vi var där i torsdags och provkörde, men vi varalltifrån nöjda med vilken mellanskinnad vi skulle få betala, så vi åkte hem. Säljaren sa att vi skulle ringa om vi ångrade oss... Vi ställde typ in oss på att behålla våran bil och hoppas att den håller ett tag och slog bilköpartankarna mer eller mindre ur hågen. Imorse ringde bilförsäljaren och sa att han hade tänkt om, så han var nog riktigt sugen på att sälja. Vi lyckades t.om. få ännu bättre villkor idag än vad vi hade fått om han hade gått med på våra krav redan i torsdags.. På köpet av bilen fick vi nu en presentcheck på mat, värd 5000:-, vinterdäck, "öglor" till barnstolen, 2 års garanti (som täcker allt nästan) och en full tank bensin. Ska bara prata med banken på måndag, men sen kan vi nog hämta hem bilen rätt snabbt! Känns fett bra att vi var lite "kyliga"! :)
Så nu är vi (eller egentligen JAG :)) ägare till en Renault Megane kombi -05:a. Den har endast gått 2100 mil, så vi ska nog kunna köra den i många år innan den är paj!
Ni får se en bild på den sen när vi har hämtat den... Men den är FIN!

Annars har vi shoppat lite idag. Med betoning på lite.. Vilme fick ett par gröna velourbyxor och en matchande tröja. That´s it! Sedan bjöd lillebror oss på lunch hemma hos mamma och pappa. Det var gott!
Nu är vi hemma, och jag har plockat undan lite. Ikväll blir det hamburgare på Vilmes begäran. Annars är allt lugnt...


Vilme satt i mitt knä häromdagen och ritade lite i mitt block. Helt plötsligt tittar jag till och då har han målat denna "gubbe". "Min pappa"är det enligt Vilme. Med keps och allt lixom. Ganska fin eller hur?
Jag vet inte alls om man "ska kunna" måla huvudfotingar när man är tre, men jag tycker att han är duktig!


Eira är hos tandläkaren, och Vilme har stängt in henne så fint så.. Sedan "bormade" han henne i kinden med sin leksaksskruvdragare. Vilken brorsa va? :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bilköpet, hoppas att den funkar bra nu då!! Är väl rätt dyrt att byta kamrem på den, fick vi höra när vi tittade på en sån typ...

Huvudfoting börjar man nog rita i treårsåldern tror jag... fast det är ju hemskt olika som allt annat förstås... Så jag tycker Vilme är duktig!

elin sa...

Linda- Tack! Jag hoppas oxå att den funkar bra, men det ska den väl göra när den är så pass ny.
Det där med kamremmen har jag oxå hört, men det var tydligen bara på Renault Grand Scenic (sån som Lina har) som det var svinigt dyrt. Det sa en av Görans bekanta som har jobbat på skobes... så vi litar på honom!

Anonym sa...

Åh, grattis till bilköpet! Vad kul! Vi går också i bilbytartankar, förmodligen blir det en Ford S-Max. Tyvärr är de ganska sällsynta så vi får åka upp till Sthlms-trakten om vi vill provköra...Vår gamla säljer vi nog på Blocket, det gjorde vi sist också för då slipper man en massa tjafs med inbyte...Men ni verkar ju fått en grymt bra deal så för er del verkar det ju ha lönat sig!

Vilmes huvudfoting var ju jättefin med många detaljer! När de gör sin första är nog väldigt individuellt (liksom allt annat ;-)) - Sander gjorde sin första vid 3 år 4 mån medan Leahs första kom redan vid 2 år 5 mån. Men den var just precis en huvudfoting - ett huvud med två fötter och inget mer.

Vad bra att Eira får tandläkarvård hos storebrorsan, inte illa att bli "bormad" ren som 4-månaders bebis. :-)

Kram Sanna ("finnen" ;-))

Anonym sa...

Får vi hoppas att Görans bekant har rätt då... Hörde det från en som jag känner lite som oxå jobbar på Skobes...

Anonym sa...

Men hallå, vad är det ni säger om min kamrem? Jaja, vi får hoppas att den inte behöver bytas helöt enkelt. Så härligt med en ny bil, du är allt en rikligt bra förhandlare minsann. Men vilken färg är det, det är ju typ det viktigaste!!!

elin sa...

Lina- Ja, din kamrem får du akta dig för!! Hoho! Men vem vet, Linda säger ju att min oxå är dyr.. Då kan vi ju bli panka ihop!

Den är mörkgråmetallic (som din kanske) med tonade rutor. Det är en sportmodell vet du. Mycket sportig!