måndag 6 oktober 2008

Bloggtorka!

Mycket ovanligt fär att vara mig.. hahaha! Jag har inget kul att skriva om, så då får jag ingen inspiration alls...
Vi har inte gjort något speciellt kul sen sist.
Pappan i huset var på jobbfest i lördags, så barnen och jag var själva. Trodde det skulle bli krångel vid läggningen, men det gick faktiskt över förväntan... Igår tränade pappan dessutom fotboll, så då var vi ensamma med läggningen IGEN. Då klarade jag även av eldprovet att bada/duscha båda barnen och sedan få dem i säng i sin vanliga läggtid. Bra gjort av mig! :)

Eira fick hem en gåstol igår som vi har lånat av kusinerna. Jättekul var det tyckte hon. Idag har hon fått upp snitsen lite och kan ta sig lite framåt. Men mest står hon still på samma plats... Men hon gillar ju att stå, så det är uppskattat det med.
Även storebror uppskattade gåstolen. Han är ju BARA snart tre!






Idag har vi varit på Öppna förskolan igen. Vilme fick stort beröm för sin dans. "Vilken taktkänsla han har" sa "fröknarna"...:) Lite senare sa de även att Vilme var en sån söt och fin kille. Det känns kul för mamman att höra... och jag håller ju med dem såklart, för snällare kille finns inte! Han är nog fasen den mest omtänksamma människa jag vet... Kan ta ett exempel... Imorse fick Vilme tre kronor av sin pappa att lägga i spargrisen. Han la i två, och sedan sa han "bäst jag sparar en så jag kan köpa dricka till dig"... Gullegris!
När vi sen kom hem, så såg han att vi hade "glömt" pengen, och då blev han så bekymrad. Nu fick ju pappan ingen dricka...:)



Nu måste jag ägna mig lite åt min dotter. Hon verkar pigg idag. Ligger i sin säng och ska sova, men hon slutar aldrig prata. Så fort man visar sig därinne, så smajlar hon upp sig som bara den. Just nu har hon en väldigt livlig konversation med någon... Sötfia!


Förresten var jag bara TVUNGEN att lägga in en bild på Vilme när han använde gåstolen som flitigast. Redan då tyckte han den var skitkul...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh gåstolar är ju kanonbra ju! Vi pratade om det senast idag, att vi måste fixa en till Vide så han kanske blir lite nöjdare av sig, han gillar inte alls att ligga på golvet eller sitta i babysittern. Tror min syster har en vi skulle få låna.
Och det är KLART att gåstolen uppskattas även av 3-åringar! :-)