måndag 20 oktober 2008

Badkar och furupanel

Eira slog till med att sova till 7.30 igår, så det var klart godkänt när vi ändå inte hade Vilme hemma. (Annars är det uppstigning kl. 6 vaaarje dag här hemma). Tog det lugnt på morgonen och sedan stryrde vi nya, fina bilen in till mor och far för att hämta hem vildingen (som även han hade sovit till 7.30 dagen till ära... UNGE! VARFÖR kan han inte göra det hemma..?).

Senare på dagen åkte vi till Jönköping (inte i nya bilen för vi har ingen dragkrok) med farfar. Ett badkar och lite smått och gott inhandlades. Vi hade egentligen inte tänkt köpa ett badkar nu, men så var det vi hade spanat in på erbjudande just nu, så då fick det bli så. Nicklas monterade upp det på kvällen och efter blod, svett och tårar (bokstavligt talat, utan tårarna kanske...) så var det klart. Såååå bra att vi äntligen har ett badkar!
Jag visar er motvilligt en bild på vårt badrum, för det är inte allt för snyggt :). Det är det enda rummet som vi inte har gjort något alls med sedan vi flyttade in (Ja, förutom att vi nu äntligen har satt in ett badkar)... Hade tänkt köpa ett vägghängt skötbord oxå igår, men det fanns inte. Skulle inte komma in förräns v. 47, så än så länge får det gamla duga.


Egentligen var det tänkt att vi skulle måla panelen innan badkaret kom in, men sen tänkte vi om. Vi skjuter på det tills i vår när vi kan ha öppet och vädra... Så lite till får vi stå ut med vår snygga furu. (Huuuu, tänk att hela huset var furufärgat från golv till tak när vi köpte huset...).
På fönstret har jag klistrat plastfilm för att skydda från insyn. Inte det snyggaste, men det är oxå en nödlösning.
Usch jag skäms nästan för hur vårt badrum ser ut..., men skitsamma! Vi SKA göra om det... nångång!
Men tänk er vit panel, nytt handfat och ny spegel/hylla. Då kanske det inte ser hemskt ut iallafall (även om jag egentligen skulle vilja riva ut allt och ha kakel istället).
Ni ser badkaret iallafall, och det är ju det viktiga. Ett helt vanligt badkar utan bubblor (för jag tror att vi aldrig skulle använda det) med halvfront. Blir säkert snyggt t.om. sen när badrummet är det.


...och se! Det gick att bada i det oxå! Trots furupanelen i bakgrunden (behöver jag tillägga att jag HATAR furupanel?)...

Bjuder på lite andra bilder med när jag ändå är i farten!


Världens finaste myser i soffan.


Vilme påväg till dagis. En riktigt mörk höstdag.

Nu ska jag testa badkaret. Ska bli intressant! Får försöka att inte kräkas på panelen bara...:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, badkar är aldrig fel... men håller med, furupanel är ingen höjdare, vi har ju det i taket i "data/gästrummet"... Skulle vilja ha nya vita dörrar överallt oxå & vit trappa... men man kan ju inte fixa allt...
Nu är nya tapeter till tv-rummet nere beställda, får vara glad för det!

Anonym sa...

Haha! Du är rolig du! Var glad att du har ett fungerande badrum istället..själva har vi stått utan typ i ett år snart..LÄNGTAR tills det står klart..då ska Leo få bada:-)

Anonym sa...

Å härligt! Det verkar lättstädat och bra med halvfront, det skulle jag behöva.
Det roligaste med furupanelen är ändå att han som bodde där innan har sin gravsten i furu.. haha han måste älskat furupanel!

Anonym sa...

Du, den där furupanelen kommer bli jättesnygg med lite vit färg sen. Tänk New England-stil.. det är ju klockrent! :)
Badkar är jätteskönt, dock är vårt lite litet.. man får liksom välja om överkroppen eller benen ska vara under vattnet. Men barnen älskar att bada!

Anonym sa...

Åh, grattis till badkarsinköpet! Det är ju kul för ungarna med badkar, och skönt även för en själv ibland.
Badrummet kommer nog bli jättefint efter ni målat och fixat lite men så fult tycker jag inte det är nu heller utan högst normalt! Visst kan jag förstå att du inte älskar furupanelen men samtidigt är den lite cool tycker jag...:-)