söndag 27 september 2009

Bra helg...

Idag är det söndag och helgen har hittills varit underbar. Jag är inte van att "jobba", så jag uppskattar verkligen helgen mer nu. Jag har ju VFU (eller praktik för icke högskolestuderande) nu, 8-15 varje dag, och jag är helt slut :). Men det är kul att jobba, så jag klagar inte. Jag är bara lite trött som sagt...

I fredags startade vi helgen med att gå på restaurang och bio. God mat, och bra film, men jag var lite trött (som sagt) så jag satt bara och väntade på att filmen skulle ta slut :).

Lördagen startade med att inkassera lite cash då vår pelletsbrännare såldes till en farbror i Vetlanda. Bra! Efter detta åkte vi in till stan på "barnkalas". Det var lite olika jippon som tuff-tuff tåg och hoppborg bl.a. Uppskattat av Vilme framförallt.
Inhandlade lite höstkläder till barnen att ha på förskolan. Fodrade regnställ är ett bra plagg. Men det blir ju inte billigt när man köper allt på en gång till två barn. Dock ganska nödvändigt.



Efter shoppingturen fikade vi hos mor och far. Där hade även Nicklas tur, för min lillebror hade vart där och lämnat en hel säck med kläder som blivit för stora för honom. Typ 5 par jeans och flera tröjor och skjortor som satt som en smäck på N. Så nu behöver han inte köpa kläder på länge. Ekonomiskt va?

Idag är det snart dags för tipspromenad. Sen blir det snabbt hem och laga lunch och sedan är det fotboll i eftermiddag. Jag gillar att ha mycket att göra, så jag är nöjd.

Idag är jag även extra glad för jag vägde mig i morse. Jag har gått ner 10 kilo!!!!! :) Jippi! Så idag ska det kalasas på chokladbollar till kvällen. LCHF is the shit!



Bonusbilder två två finingar som målar...

2 kommentarer:

Lina sa...

Å 10, det är en milstolpe ju! den är bra!
Jag flåsar dig i nacken, men verkar för tillfället ha stannat på typ -8. Men snart så...
Måste baka de där chokladbollarna med, hann inte i helgen.

Mor sa...

Härligt Elin, och vilka fina bilder på finingarna.
Mor