onsdag 9 september 2009

Ny hall

Äsch, det blir ett inlägg till nu när jag ändå är igång. Har en liten teori att jag kommer att blogga mera om jag håller det kort. Då behöver det inte bli så jobbigt när man väl ska uppdatera.

Tillslut har vi fått "tummen ur" och fixat till vår hall och trapp. Äntligen. Jag förstår faktiskt inte alls hur vi har stått ut i snart 4 år, men på nåt sätt gick det.

Vår fantastiskt fina hall. Under renovering. Men det såg ungefär lika illa ut innan vi började med

Här har jag bara målat ena dörren i stort sett. Å vad vackert :)

Trappen var gropig och fläckig så något var vi tvungna att göra med den. Hade vi slipat om den och lackat den så hade det blivit en enorm färgskillnad mot golvet på övervången (som visserligen även det är fuult, men vi tänker inte ens tanken på att göra i ordning förrän barnen har slutat "slita" på det). Så det enda alternativet var att måla den vit! Jag kommer nog att förbanna mig själv för att jag drev igenom detta många ggr. Det krävs nämligen sopning och/eller avtorkning varje dag. Minst. Men fint är det!





Jag bjuder även på en bonusbild upp i vårt panelbeklädda hus. Jag tjatar på N om att vi (jag) ska måla om panelen så den blir vit (riktigt kritvit), men han är inte riktigt med mig i den frågan.


Imorgon är jag hemma från skolan (ja, jag läser alltså till lärare med inriktning förskola numera om någon har missat det), men jag har "some serious plugging to do" om man säger så. Ska dock försöka jaga Vilme med kameran, så ni får se hur stor (och fin) han har blivit!

6 kommentarer:

Therese sa...

Jättefint! Fast jag håller nog mé N om att kritvitt inte är ett måste, finare nu.. =)

Linda sa...

Blev ju jättefint! Vill oxå måla vår trappa vit & lägga ny matta på trappstegen. Tycker det är så skönt med matta på, är så rädd att jag/barnen ska halka annars. Fast det är ju inte så jättesnyggt med matta...

mammigranten sa...

Vad fint det blev!
Snyggt golv!
Och välkommen tillbaka

Kram

Vallersvik 7 sa...

Oj va fint ni verkar ha det. Lycka till med allt!! Kram Tina (SJ)

Jasmin sa...

Vad bra trappan blev!! och schysst golv med!!

Camilla sa...

Kanonfint Elin! Du ska veta att ditt bloggande om trappen fick Crille att gå upp och måla våran:-)