söndag 13 september 2009

Måste leta efter en ny sjal till hösten...

Eira har, ända sen hon var liten, tyckt om "snuttefiltar". Vi har gett henne tomma örngott att gosa med, och så har vi bytt ut dem med jämna mellanrum. Igår satt hon och jag och mös i soffan och jag hade min sjal på mig. Helt plötsligt var det inte längre min sjal, utan Eiras snuttefilt.
Såklart skulle den med när hon skulle sova igår, och idag går hon inte många steg utan den.
Jag kan iofs förstå att den är gosig, för den är ju väldigt "len" samtidigt som den luktar mamma.

Så jag får nog se mig om efter en ny sjal. Den här lär jag inte få tillbaka.


mys

Helgen har gått i en rasande fart, och nu är den snart slut. Vi har haft rätt mycket att göra. Igår var vi t.ex. i badhuset. Jättekul, förutom det faktum att de håller på att renovera i damernas dusch. En dusch var vad de hade att erbjuda för tillfället. Smidigt!
Idag har kusinerna med pappa varit här och lekt/jobbat (rensat lite på tomten) en stund. Mycket uppskattat av barnen. Nu är Nicklas iväg på fotboll (han är B-lagscoach nu när han inte kan spela längre), och Vilme är hos farfar. Eira kollar på Pingu (hemska mamma) och jag ska väl ta tag i den allmänna röra som befinner sig i vårt hus för tillfället.

Hoppas ni har en trevlig söndag!

2 kommentarer:

Therese sa...

Nämen, va har hon i munnen? Är det inte en napp ;), visst slutade hon med det när hon va ganska liten?

elin sa...

Therese: Joooo... Men hon började rätt snart igen :) Hon blev sjuk, om jag inte minns fel, och då fick hon tillbaka den :)