torsdag 17 september 2009

Farfarkalas

Idag grattar vi barnens farfar som fyller år! (..och igår fyllde mamma/mormor, så grattis till dig med!)
Vi bjöd hit farfarn på middag idag, och Vilme tyckte vi skulle ha ett riktigt kalas. Varför inte tänkte jag, så vi ställde till med en hejdundrande fest...! Eller inte... Men ändå :)

Fiskdamm hade vi iallafall, och det var ju uppskattat av både 4-åringar, 1-åringar och 63-åringar :).

Festmåltiden för dagen blev hulksoppa (eller var det spenat?) och plättar (såklart lchf-pannkaka till mig och N). Eira älskar soppa, men vill helst äta själv så hon fick ta av sig kläderna innan. Tur!

Tröjan kanske hade klarat sig..?

Tentan idag gick galant. Alla rätt kommer jag knappast att ha, men samtidigt skulle jag bli väldigt förvånad om jag inte blir godkänd. Det var inte speciellt svårt.
Efter skolan åkte jag och tog en burgare på MAX (lowcarbburgaren såklart, suuupergod!) och sen handlade jag på MAXI. Så skönt det är att handla alldeles själv. Gå in sin egen lilla värld. Då existerar bara jag och min scanner :)

Imorgon kommer en kille och gräver på tomten. Han ska frakta bort alla flyttblock och jämna till marken. Men sen skiter vi i leråkern tills i vår, för gräset skulle ändå bli förstört av alla löv som snart kommer falla... Ska bli intressant att se vad kostnaden för denna jordvärme hamnar på eftersom hela trädgården måste ha nytt gräs och jord. Spännande! (ironi)
Dessutom ska vi, eftersom båda är lediga imorgon, rensa i förråden och åka och slänga massa skräp. Vi ska även måla det sista på balkongräcket, så kanske kan ni få se ett slutresultat på vårt ommålade hus. Kanske.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh jag vill se kort på huset!

Therese sa...

Rasmus skulle aldrig fixa att äta soppa själv! Han vänder fortfarande skeden åt fel håll när den kommer till munnen.... Vill gärna se bilder på huset =)