söndag 3 augusti 2008

Våran dag i bilder


kl. 8.30 börjar dagen hos oss idag. Lyxigt!


kl. 10. Vi har ätit frukost och nu tittar Vilme på pippi. 5 minuter senare är han påklädd och klar. Eira sover igen.


kl. 11. Solstrålen är vaken. (Om ni undrar varför hon är vit i pannan så är det för att pappan tyckte hon var torr och smörjde in henne med inotyol.. Smart kille! Tog flera timmar innan det var borta...)

...och brorsan kryper ner i sänen och gosar lite.



kl. 12. Vi är i Gripens och fikar med kussarna. Här är Leon. Han och hans mor hade bakat "mumfins" :)

Eira fikar oxå såklart.



kl. 13.30. Vi är hemma igen och det är dags att laga mat!


kl. 14. Maten är klar. Kycklinggryta med ris blev det idag och det var godkänt av unge herr Ericson.


kl.15. Eira sover sedan ungefär en timme tillbaka.

...Nicklas och Vilme åker iväg till farfar för att tvätta bilen så jag passar på att läsa.
5 minuter senare vaknar dock Eira så jag flyttar över henne till min säng... Vilket ledde till att vi somnade båda två...:)



kl. 16.15 Eira och jag vaknar av att killarna kommer hem. Skönt med en liten tupplur.


kl. 17. Vilme och jag har tråkigt så vi bestämmer oss för att baka. Pappan önskar sig en "hjärtkaka" så det får det bli. Vilme älskar smet! När han hade slickat skålen färdigt så sa han "kan du hälla i lite här är du snäll?" Jag frågade vad han sa, och då sa han "Kan du hälla i lite här tack?" Undrade vad jag skulle hälla i, och han pekar på formen som snart ska in i ugnen. Gulliga unge!! Han tyckte alltså att han kunde ta lite mer från formen..:) Artig är han oxå!


kl. 18. Eira älskar att bada. Efteråt var det storebrors tur. Han badar oxå i bebisbaljan, fast i duschen. Vi har ju ingen badkar, så man tager vad man haver...


kl. 18.45. Godnatt Eira


kl. 19.38 Godnatt Vilme.

Sen blev det inga mer bilder. Resterande tid av kvällen kollade Nicklas och jag på film. Ci såg Maid of honor och den var helt OK. Ganska förutsägbar, men rätt bra ändå.

En ganska händelselös dag, men skit samma... Sånt är livet hos oss!
Imorgon ska jag och Eira åka med Camilla och Leo till Jönköping så då blir det lite mer action...

Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså den lilla beten har ju ändrat utseende igen ju! Sådär såg hon ju inte alls ut när vi var här för 2 veckor sedan.

Anonym sa...

Va stor Eira hade blivit, värsta tjejen ju!!