torsdag 7 augusti 2008

Kebabgryta

Iadg komponerade jag alldeles själv ihop en liten gryta. Den blev så himla god att jag är tvungen att dela med mig av receptet till er.

Kebabgryta ca. 4 port.

1 pkt färdigkryddat kebabkött (typ karre)
1/2 gul paprika
1/2 röd paprika
salladslök, el. purjolök
ca 4 dl. vätska (typ grädde, matlagningsgrädde, mjöl, creme fraiche- lite beroende på vad man har hemma. Jag hade lite småslattar hemma, så det blev grädde. cremefraiche och mjölk i ungefär lika delar idag)
lite soya
ev. kebabkrydda

Fräs köttet i en stekpanna. Lägg i paprika och lök och låt det fräsa med en stund. Häll sedan på vätskan, soya och ev. lite kebabkrydda (om man har det hemma...jag hade det enbart för att min mamma har köpt det åt mig på en marknad) och låt det koka i ca. 10 minuter så att allt tar smak.
Servera med ris och sallad!

Supergott, och jättesmidigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å den såg god ut!