onsdag 13 augusti 2008

Segt

Vi gör inte så mycket. Därför är det snålt om uppdateringar... Har inga bra kort att lägga ut heller tyvärr. Det är ju kanske inte så jättekul att se likadana kort hela tiden... Mina barn som inte gör ett skit i lite olika outfits :). Typ.

Har faktiskt inte gjort speciellt mycket sen senaste uppdateringen. Vilme går ju på dagis tis-tor 9-12 och det är fantastiskt skönt. Dels för oss, som får lite lugn i huset, men framförallt för Vilme som ÄLSKAR sitt dagis.
För oss är det ju oxå bra för då kan man ju passa på att göra saker som Vilme inte uppskattar. T.ex. som att gå på stan. Det uppskattas inte av Vilme, men desto mer av mig!! I love it!
Även i vår lilla "skithåla" (fast jag bor inte ens i kommunen utan ca 2 mil därifrån) är det roligt numera. Det finns Lindex och Kappahl, och de har faktiskt fått in MYCKET fina barnkläder de senaste åren (efter mina shoppingrundor är det oftast bara sådana som finns i kassarna. Jag gillar verkligen att shoppa till mina barn).
När Vilme var liten hadlade jag endel på lindex, men aaaaldrig på kappahl. Även Lindex hade rätt tråkiga kläder då tyckte jag.. Men NU... Jag skulle kunna köpa hela affären tror jag :) Eller inte riktigt, men det finns en hel del fint om man vet vart man ska leta... T.ex. för att hitta kläder till Vilme så går jag ofta till tjejavdelningen på Lindex. Vilken skillnad det är mot killavdelningen... Mycket mera färg och roliga mönster. Dessutom underbara plyschbyxor i olika färger. Vilme har bruna, gråa och orange, och snart ska jag köpa röda också. Absolut ingen "tjejmodell" så jag kan inte för mitt liv förstå varför de har klämt in dem längst in i hörnet på tjejavdelningen.. Idag såg jag visserligen att några hängde på "killstället", men självklart bara de bruna och de gråa. Larvigt det där tycker jag!
Dessutom såg jag idag "tights/långkallingar". Vilme har haft flera stycken i den modellen från po.p som han har använt som byxor. Jätteskönt att ha under överdragsbyxor eller overall (tipsar:)). Men tyvärr fanns de bara i lila och rosa. Why? Visst får min son ha rosa och lila, men jag tycker inte att det är så snyggt när det är BARA rosa eller lila. Någon detalj har jag däremot ingenting emot. Dessutom tycker jag att det är irriterande när man hittar nån jättefin tröja i någon glad färg (på tjejavdelningen) och sen när man tar fram den så är det någon liten volang eller lite spets på. Bara för att tröjan är i "tjejfärg". Tråkigt! ..Och en sak till.., VARFÖR är "tjejkläder" mindre än de på killsidan? Kan man inte bara ta en storlek mindre då om nu tjejer är mindre än killar? Borde inte t.ex. 98 vara lika stort i både kill och tjej..? Har man då en liten tjej, varför inte köpa 92 istället? Lite konstigt resonemang, tycker jag, att alla treåringar har samma storlek varesig man är liten eller ej.
Nej, fram för mer unisexkläder. Eller varför måste man öht. dela in barnkläder i flick och pojk-kläder? Kan man inte bara göra samma kläder i olika färger (så man kan välja själv vilken man tycker passar) och sen ha allt på samma ställe?

Trots detta så gillar jag ju Lindex. Kanske inte för deras "tänk", men absolut för kläderna. Precis i min (och Vilmes) stil. Vi får väl se hur det blir när Eira blir lite större. Nu handlar jag på tjejavdelningen till henne, men försöker undvika volanger och allt för mycket rosa (även om det är svårt ibland)...

Oj nu blev det ett lång inlägg. Jag som bara skulle skriva att jag inte hade nåt att skriva om. Men det är sådär när man kommer igång vet ni.

En sak till förresten! Nu när jag har skaffat en "räknare" så att jag kan se hur många som kollar in här, och varifrån ni kommer, så skulle det vara jättekul om ni ville skriva en rad. Kanske vem ni är och hur ni hittade hit. Jag är så nyfiken!

Ha en trevlig kväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det här med kläder och barn är roligt det! Blir ju nästan alltid nåt shoppat när vi två är i farten:-) Snart är det barnbidrag, dax att åka iväg en sväng då va?! Kram

Anonym sa...

Vi läser varje dag och tycker det är jätteroligt när det är bilder med. Det gör inget om bilderna är nästan lika, de små liven är så underbara att titta på, i alla fall för en mormor och morfar......
Kram från oss.

Anonym sa...

En annan som inte ser dem sådär skitofta så är bilder apbra... Kollar varje dag vad ni hitter på!

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt! Fram med mer unisexkläder. Gillar också Lindex men Kappahl går jag typ aldrig in på...kanske man borde?
Mitt favvomärke just nu är ändå Villervalla, brukar beställa på nätet...såå härliga färger!