torsdag 7 augusti 2008

Omflyttning

Idag fick vi ett litet ryck och fixade till lite i Vilmes rum. Han hade ju tidigare en 120 cm säng enbart för att pappan skulle få plats. Tänkte att de skulle slippa bli störda av Eira och mig på natten. Nu är det ju så att Eira sover som en gud och Vilme ändå alltid kommer in till oss innan pappan ens har hört att han är vaken... Så vi tyckte att Vilme kunde få tillbaka sin växa-säng nu. Den andra sängen kastade vi ut. Ajöss med den! Den hade sett sina bästa dagar om man säger så. (Först tillhörde den nämligen min syster. Sedan användes den av syster och pojkvän i säkert två år. Sen blev den min, först i kanske 3 år själv och sedan i ett halvår tillsammans med Nicklas. Efter det så har en kompis till mig lånat den i ca. 2 år och sen har den stått i vårt gästrum i drygt 2 år.)

Iom. att den stora sängen försvann blev det nu lite mer plats att leka på. Växa-sängen har stått i vårt gästrum/datarum sedan den flyttades ut från Vilmes rum, så nu när den fick flytta tillbaka så blev det plats kvar där med. Så vi flyttade in "köket" och gjorde en liten myshörna i datarummet istället. Detta är tänkt att det ska bli Eiras rum så småningom så grejerna ska ju ändå dit ändå... Tyvärr leker Vilme väldigt sällan i "köket", eller öht. inte så mycket alls i sitt rum, men vi får hoppas det blir ändring på dte nu när det inte är så rörigt. Jag tror på att barn leker bättre om det är lite struktur på tillvaron :-)

Såhär blev det:







..och så här blev Vilmes rum:



Inga kommentarer: