fredag 15 augusti 2008

En liten drake

Idag har vi världens farligaste (och sötaste) drake hemma hos oss.




Oj, så farlig man kan se ut! :)

När man är drake MÅSTE man ha grön mat, så idag fick vi färga pannkakorna. Mycket snyggt.




Gröna pannkakor var gott.

Idag har draken, Eira och jag varit ute i lekparken hela förmiddagen med Vilmes bästis, hennes mamma och lillebror. Det var trevligt, och inte helt fel att få lite luft. Med det kostiga vädret som har varit de senaste dagarna har det inte blivit mycket av den varan. Vilme har ju självklart varit ute på dagis och Eira har sovit åtminstone en gång ute i vagnen, men jag har nog inte varit ute många minuter. (Förutom igår när jag och Eira trotsade vädret och gick upp till dagsi i spöregnet... när vi skulle hem sen, efter att jag hade bökat på Vilme regnkläder, så sken solen. Konstigt väder.)

Nu ska jag snart skriva en handlingslista och sen ska vi in till stan och handla hela familjen. Alltid trevligt! (Jo, jag erkänner, jag tycker faktiskt att det är kul att handla mat med..)

Imorgon är det först fotboll på eftermiddagen, och sen ska NIcklas och jag åka till Jkpg och gå på bio och kanske äta lite mat. Min snälla mamma erbjöd sig att komma ut och vara hos barnen (+ ge oss biobiljetter) så vi kunde komma iväg lite. Tack! Pappa är ändå inte hemma i helgen, så hon har väl inget bättre för sig kan jag tänka mig.
Har bokat biljetter till Mamma Mia. Har bara hört gott om den, så det ska bli kul.

Avslutar med en bonusbild på min söta Eira.

1 kommentar:

Josse_Fia sa...

Nämen hej!!!
Ser man på :) Vilka sötingar du har gått och skaffat dig! Är dock lite besviken på att man inte får se någon bild på dig? ;) Det va ju ett tag sen!! Hehe, och den där draken.. jag tror jag vart mer rädd för pannkakorna om jag ska va ärlig :P Ha de fint kram kram!