torsdag 26 juni 2008

Kväll igen

Dagarna går så sjukt fort tycker jag. Fast jag gör typ ingenting. Idag har jag t.ex. bara vart utanför dörren när jag har lämnat och hämtat Vilme på dagis. Katastrof, jag vet!! Annars har jag och Eira sovit (i förmiddags när Nicklas tränade) och sen har jag städat lite och tvättat soffan (i eftermiddags när Nicklas och barnen var i lekparken). Annars har det inte hänt mycket här idag. Så tråkigt, men jag har fasen ingen fantasi... Nu ska Vilme vara en vecka till på dagis, men sen är det semester. Då MÅSTE vi verkligen aktivera oss, för annars får vi ett helvete här hemma. Vilme nöjer sig verkligen inte med att vara inne en hel dag... och tur är väl det? :-)

Nu kommer det lite bilder på min stora hjälpreda. Han var så himla hungrig innan maten idag så han tjatade både om det ena och det andra. Bl.a. ville han ha en kall korv och massa okokta makaroner.. Gott som f*n. Bär han fick duka bordet så lugnade han sig dock. Måste säga att han är ganska duktig. jag brukar ställa fram rätt antal av allt på bänken, men sen fixar han faktiskt dukningen själv.


Snitsigt va?


Bäst att ta en morot medan man väntar. Annars kanske man svälter ihjäl.


Äntligen mat! Mycket kulinarisk måltid blev det idag. Lite blandade pastasorter och grillkorv. Jag gillar inte alls sån "enkel" mat, men båda mina killar älskar sånt. Vilme åt btw 3,5 korvar.

Imorgon ska vi ta en sväng på stan och även handla mat igen. Får se vad notan slutar på den här gången. Nu ska vi ju handla för en hel vecka... Lite dumt är dock att vi måste till två ställen. De har ju inga små bebisblöjor på Lidl. Dåligt!

Inga kommentarer: