måndag 23 juni 2008

Billigt

Nu har vi varit och handlat, Snuttefia och jag. Det gick fint! Vi har tänkt att genomföra ett experiment i vår familj. Det går ut på att se om man verkligen sparar pengar på att handla på Lidl, eller om det bara är skitsnack. Idag såg det lovande ut för notan slutade på 382:- för resten av veckan. Helt klart godkänt då jag handlade saker som tvättmedel, tandborstar och lite onödiga grejer bara för att det var kul. Idag har jag upptäckt att Lidl faktiskt har de flesta "vanliga" märken som finns i övriga affärer med. T.ex. handlade jag via tvättmedel... De tyska märkena ser miljöfarliga ut bara man tittar på kartongen tycker jag. Men de är säkert inte värre de...
Ett annat exempel på att lidl är billigt är jordgubbspriset! På övriga affärer kostar gubbarna 40kr/liter. På lidl betalade jag idag 40kr/kg dvs. typ halva priset. Nu var dessa jordgubbar visserligen inte från vår närmsta odling, men de var iallafall svenska. Ska bli gott ikväll! :-)

På tal om billigt så kom förresten räkningen på Eira idag. 240:- kostade hon..:-D För att vara inlagd i två dygn (+ ett dygn för nicklas) och få proffessionell vård när ens barn föds så är det rätt billigt tycker jag. Däremot kändes det ju kanske inte riktigt lika billigt när Nicklas låg inne i 9 veckor.. då blir det ju helt andra summor vi talar om...

Lite fler bilder kommer här...


Världens stoltaste storbror håller i lillasyster


Vi var på en utflykt till Gränna för någon vecka sedan. Eira softar i vagnen...



...medan Vilme ska fiska i dammen med inplanterade regnbågsforeller (som dessutom var VÄLDIGT goda rökta)


På begäran av Vilme. En bild från i våras när han precis har fått en cykel av mormor och morfar. Han är en naturbegåvning på cykling, min stora kille :-)

Nu ska jag och Vilme fixa middag. Fiskpinnar av 100% file för 14.99.. :-)




3 kommentarer:

Anonym sa...

Smart. Vi tänkte handla en månad på varje ställe för att jämföra, men nu är det ju seemster så nu vet jag inte, då kanske det blir mer/lyxigare liksom... Fast Lidl vet jag inte, det är lite väl långt att åka för oss.

Anonym sa...

Förresten, vilka dyra jordgubbar ni har. Här kostar de 25 eller 20 överallt.

Anonym sa...

Trevligt med ny blogg! Gillar bilder på söta barn! :-)