tisdag 24 juni 2008

Finbesök

Idag har Eira (och jag) haft finbesök. Nämligen av sin bästis och av sin blivande make. Mycket trevligt, men Eira hade ju kunnat vara lite mer social. Lite halvtråkigt när värdinnan sover sig igenom hela besöket.


Snygga stortjejen Hilma som faktiskt bara är 6 veckor äldre än Eira. Vi bor dessutom grannar.


Blivande makarna. Leo är endast 6 dagar yngre än Eira.


Hahaahaaa! Snyggt kort va? Undrar vem som ska bestämma i deras förhållande..?

Ett mycket trevligt besök även om det inte varade så länge idag. Men det tar vi igen! Jag tror dock att Eira är lite avis på polarnas hårsvall. Jag tycker att Eira är ganska hårfager, men om man jämför med Hilma så är hon ju skallig :-)

På eftermiddagen idag var Nicklas, jag och Eira i Jönlöping. Skulle på återbesök och teammöte på rehab. De tyckte att Nicklas hade återhämtat sig mycket sedan han åkte därifrån och det kändes bra att höra. Snart är det ett halvår sedan olyckan hände och då får han köra bil igen. De tyckte inte att det behövdes någon extra kontroll då utan den 1/8 är det fritt fram igen (det är alltid 6 månaders körförbud vid hjärnskador). Nice!
Efter mötet skulle vi ha shoppat lite på A6, men Nicklas var så trött så vi fick åka hem. Dock lovade han att vi ska åka en dag nästa vecka istället. Idag var det sjukgymnast på förmiddagen oxå, så det kanske var lite för mycket på en och samma dag.

Nu ska jag glo på TV. Allsångspremiär ikväll och jag har sjungit skalor hela dagen för att jag ska låta så bra som möjligt. Sen blir det tidig sänggång idag. Eira är förkyld så natten tills idag var inget kul alls. Hon kämpade som ett djur för att få luft, (är man osmart om man är drygt tre veckor gammal och inte fattar att man kan använda munnen att andas med?) så vi fick gå upp och droppa bröstmjölk i lilla näsan och sedan suga med den eminenta snorsugen. Näsfrida är en bra uppfinning!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tack för fikat! Nästa gång får vi se till att träffas lite längre..men kul att våra små fattade tycke för varandra:-) Blir ett fint par! Kram på er!

Ab imo pectore sa...

Hejsan!!
STORT grattis till lillan!!!! Vilket vackert namn hon fått!!! Sååå söt är hon också! Kul att få titta in på din blogg och förja er vardag lite!!

Här är det bara bra, fullt ös med Henry, som du vet från min blogg!;-) Händer ju saker hela tiden!

Hoppas vi ses snart!!!
Ta hand om er!!