måndag 23 juni 2008

Då kör vi igen...

Detta är min tredje blogg... Jag är inte världsbäst på att uppdatera mina bloggar så tyvärr har de en tendens att dö ut! Nu har dock min allsmäktiga syster bett om bilder på kidsen så och då, så jag får väl försöka lyda henne :-). De närmaste dagarna kanske dte bli massor med inlägg, men det kommer nog att tunnas ut... Säkert!
Mina inlägg kommer troligtvis innehålla mest bilder, men jag ska försöka med även lite text då och då.

Först en presentation av oss... Om någon som inte känner oss mot förmodaqn hittar hit! :-D

Mamman heter Elin och är 27 år. Just nu mammaledig, men efter det ska det bli andra bullar. Ska förhoppningsvis i framtiden bli sjuksköterska.

Pappan heter Nicklas och är 28. Jobbar som maskinsnickare, men är i nukäget sjukskriven på obestämd tid. Denna kille är grymt bra på att köra bil. Så bra att han krockade med ett träd i februari och sätta hela vår tillvaro på spel. Efter 9 veckor på sjukhus, varav nästan två i respirator fick han komma hem till oss. Han har en bit kvar att återhämta sig, men han mår idag relativt bra.

Sen har vi storebror Vilme som är född 051121. Han kom i v. 36+4 och vägde 2360g och var 47 cm lång. Världens goaste kille är han. Pratar mycket och har funderingar och åsikter om allt.
Så klart sötast i stan.



Sen har vi nytillskottet. Lillasyster Eira som föddes 080601. Gulligare bebis har vi sällan skådat :-) Eira vägde 3095g och var även hon 47 cm. En lugn tjej som mest sover och äter.. Än så länge...



Det var våran lilla familj det.

Nu följer några bonusbilder...


Världens finaste barn såklart...


Eira är tre dagar gammal och är på premiärtur i vagnen...


Kusinen Leon och Vilme på stranden


Nu piper lillfia inne i sängen, så jag antar att det är mattajm. Sen ska hon och jag åka och handla. Pappan och Vilme åkte med farfar för att kolla i någon motorcykelaffär, så det är bara tjejerna hemma idag. Rätt skönt.

Har fler bilder i kameran så jag kanske återkommer redan ikväll! Man vet aldrig...

Inga kommentarer: