söndag 29 juni 2008

Helgen..

...är snart till ända. Har just lagt Vilme, och nu hoppas jag att han somnar snart så att godisätandet kan ta vid :-). Jag är så sjukt sugen på godis HELA tiden. Minns att jag var precis likadan när jag ammade Vilme. Synd bara att inte amningen tar alla onödiga kalorier... Det hade ju varit smart annars.

Vi har haft ett ganska fullspäckat schema i helgen. Precis i min smak, för jag HATAR att vara sysslolös. I fredags åkte Vilme och jag och handlade på Lidl. Lite billigare än vanligt blev det nog, men vi fick ju såklart handla på två ställen. Vet i sjutton om det är värt att spara någar kronor när allt blir så mycket bökigare?? Men men... Vi testar några veckor till. På kvällen gjorde Vilmos och jag världens godaste piroger. Det är ju egentligen rätt smidigt, och vad mycket mat det blir. Ännu ett spartips kanske :-) Av 500g köttfärs, lite lök, paprika, majs, cremefraiche, chilisås, tapenade, ost och en deg gjord på 5dl vatten så blev det 16 stora piroger. Typ 3 middagar i vår familj.

I lördags började dagen bra. Eira slog till på att sova från ca 23 i fredagskväll till 7 på morgonen. Utan ett enda litet nattmål. Nice. Till på köpet sov Vilme i sitt rum hela natten alldeles själv och det är sällsynt. Förmiddagen spederade jag och Vilme i stan. Vi reashoppade lite och hade lite mysigt, bara han och jag. Lite lunch hemma och sen gick vi ner och kollade på fotboll. Mycket trevligt, för det var ganska mycket folk där som man inte träffar alltför ofta och sen vann de till på köpet. Det händer inte ofta... Men det är ju kanske inte så konstigt heller eftersom världens bästa back inte spelar i år (läs min hjärnskadade man :-)).
Efter fotbollen var vi bjudna på fika hos Nicklas bror så dagen gick väldigt fort. Vi hann även med att se en film på kvällen, Nicklas och jag. Vi såg "Juno" och den var faktiskt rätt så bra. Dagen avslutades med ett bebisbesked. Våra vänner Johan och Anna fick äntligen (13 dagar över tiden) sin lilla Alvin. Grattis till dom!

Natten tills idag slog Eira till med att sova frn 22.30-6, ta en liiiiten sipp i typ 5 minuter och somna om, och sova till 9!!! Rekord! ..och Vilme sov till 8.40, vilken lyx! Vet inte vad det har flugit i mina barn... Men skönt är det!
Idag har vi varit hos mina föräldrar hela dagen. Kusinerna från karlskrona var där, och det var kul.

Nu ska jag slänga mig i soffan. Imorgon blir det storstädning. Det är iallafall planen, men det kan ju ändras...


Det är sååå himla kul att hoppa i sängen i mormoroch morfars lekrum/gästrum. Här med kusinen Love som är 11 månader yngre än Vilme.




Killen med ögonen...


Observera barnens matchande outfit.


Eira har lite mormormys.

1 kommentar:

Anonym sa...

I love indianbilden!